Pelancaran Optimax EYEPCL Di Optimax Eye Specialist Shah Alam

Pelancaran Optimax EYEPCL Di Optimax Eye Specialist Shah Alam |  Salam. Sabtu lalu uzu telah dijemput oleh pihak Optimax Eye Specialist Shah Alam untuk ke majlis perlancaran produk terbaru dari Optimax iaitu Optimax EYEPCL . Sebelum uzu nak explain apa produk terbaru tu, uzu nak explaiin dahulu tentang Optimax Eye Specialist Sdn Bhd.

Pengenalan EyePCL 
"The Implantable Phakic Contact Lens also known as EyePCL is a single piece posterior chamber phakic lens for patients opting for superior vision that is completely reversible and does not alter the physical and physiological component of the eye. Implantable Phakic contact Lens (EyePCL) is like a soft contact lens, single piece posterior chamber phakic iol, which can be inserted into the eye through sub 2.8mm incision to correct vision of the eye. The lens is customized according to shape & size of each eye. Widest power range from +15D to -30D with cyl up to 8D. Made from Hybrid Acrylic material to ensure long term performance. The EyePCL lens is implanted inside the eye, between the Iris and the natural lens. It can be inserted into the eye through sub 2.8 mm incision, to correct spherical, cylindrical or mixed errors within the eye’s optical system. Once implanted in the eye, the EyePCL stays indefinitely. It can be replaced or removed from the eye, if your vision changesover a period of time"
Disebalik Kejayaan EYEPCL

  • EYEPCL adalah seperti kanta sentuh yang lembut, sekeping ruang posterior phakic IOL, yang boleh dimasukkan ke dalam mata melalui sub 2.8mm pemotongan.
  • Dibuat daripada Hibrid bertetulang bahan akrilik untuk memastikan prestasi jangka panjang.
  • Power dari + 15D untuk -30D dengan cyl sehingga 8D
  • Lens disesuaikan mengikut bentuk & saiz setiap mata
  • The phakic IOL mempunyai banyak kelebihan termasuk pembetulan daripada pelbagai jenis Myopia, hypermetropia, astigmatisme dan Presbiopia juga.
  • Kanta mempunyai NO Collamer - Takde babi
















Pengenalan Optimax Eye Specialist Sdn Bhd

Optimax Eye Specialist Centre Sdn Bhd adalah satu-satunya di Malaysia diiktiraf di dalam industri penjagaan mata dalam pembedahan laser refraktif. Ia bermula sejak tahun 1995 lagi. Optimax telah merawat banyak pesakit berkenaan mata lebih 100,000 pesakit.

Optimax menjadi Pusat Pakar Mata yang dianugerahkan ISO 9001: 2008 Sijil Biasan Surgery pada Julai 2008. Optimax adalah Pusat Pakar Mata pertama untuk menjalankan Audit Prestasi Klinikal oleh calon bebas juruaudit (HPMRS) - ini mengukuhkan lagi komitmen untuk menyediakan perkhidmatan yang berkualiti tinggi untuk semua. Optimax Pakar Bedah diaudit mencapai keputusan 99% dalam ketajaman penglihatan berfungsi dan 100% dari segi keselamatan pesakit.

Pengenalan Excimed Sdn Bhd
Excimed Sdn Bhd adalah pembekal khusus untuk penyelesaian produk inovatif untuk diagnostik dan teknologi pembedahan untuk oftalmologi di Malaysia. Ianya telah bertahun-tahun digunakan di bidang yang kompleks dan  oftalmologs sangat inovatifi. Excimed menarik daripada pengalaman yang berkekalan, rangkaian yang luas, pengetahuan dan kepakaran teknikal pengasasnya.
Excimed mahu memberi tumpuan kepada keperluan khusus pasaran Malaysia dengan memberikan paling penting untuk membina hubungan peribadi dengan pelanggan dan ejen sosial, dan dengan membangunkan penyelesaian yang sesuai untuk mereka. Excimed mengkhusus dalam penyelesaian yang masuk akal, dari segi teknologi dan juga dari segi ekonomi, meletakkan, produk mudah untuk digunakan dan mampu dimiliki inovatif dalam tangan Care Specialist Eye.
Pelancaran Optimax EYEPCL di Shah Alam dimulai dengan kehadiran para-para VIP iaitu 
Miss Sandy Tan, Mr Wolfgang Bloss, Dr. Nor Zainura Zainal dan Mr Gideon Lim.
Dr. Nor Zainura Zainal  daripada Optimax memberikan sedikit kara-kata aluan.
Seterusnya ucapat dari Mr Wolfgang Bloss untuk pihak Excimed.
Sesi soal jawab
Majlis perasmian EYEPCL :)
Team Optimax EYEPCL
 Blogger yang hadir - Yaya Natsumi
Blogger - Uzu Emas Putih (Me)

Selepas habis sahaja majlis selesai, uzu dan yaya ada buat eye test..So kami diberi notis jangan menggunakan contact lens selama 7 hari sebelum buat Eye Test dan diingatkan untuk membawa pasangan pada hari tersebut. So kiterang pun bawa lah partner. Actually tak tau tujuannya apa. Bila dah selesai buat eye test, haaa baru tahu sebab-sebab kenapa kena bawa partner on the eye test day.

Uzu pernah sekali je buat eye test manual macam ni dulu. Tu pun sebab nak tengok rabun ke tak. Memang ada rabun sikit walhal dulu punya bangga degree mata 0.00 okeh kedua belah-belah mata.Itu dulu... Biasa student punya masa memang akan kabur pun.. Hehehehehe.
Ni bukan eye test biasa-biasa, bukan setakat nak check rabun berapa power, tapi dia check saraf mata , saraf itu ini, saraf belakang mata, dia check ketebalan cornea, bentuk corneal, tekanan mata, check juga mata tu kering ke tak, check rabun warna ke tak, dan dia check apa ntah, macam-macam lagi yang berkaitan mata dan alhamdulillah mata uzu sihat walafiat lagi setakat ni cuba ada rabun sikit je tapi tahap tak yah pakai speck lagi walaupun uzu selesa pakai spek during class. Sebab mmg tak nampak. Jauhhhh duk belakang tu haa. Korang nak tau mata korang ada sakit dalaman, boleh check kat Optimax . Uzu sangat recommendation tuk korang buat Eye Test. Berbaloi sebab iainya secara details.. Hihi. 

Lepas eye test, diorang letak ubat kat mata.. Ubat tu effect dia rabun dan silau yang amat. So tu sebab kami diberitahu untuk bawa partner, tak boleh drive sendirian, tak boleh jalan sendirian sbb mmg silau. Rasa matahari tu dekat sangat dengan mata kita. Gitu lah ceritanya. Hihi.

Email: shahalam@OPTIMAX.com.my
Tel: +603-5510 2535
Fax: +603-5512 0092 

Address:
50G & 52G, Blok 3, 
Jalan Pahat G15/G,
Dataran Otomobil, Seksyen 15,
40200 Shah Alam, Selangor.

Business Hours:
9.00am - 6.00pm
Tuesday to Saturday

1 comments