Pesta Lelong Buku Putrajaya 2016


Pesta Lelong Buku Putrajaya | Salam.  Pesta Lelong Buku Putrajaya menganjurkan pesta lelong besar-besaran iaitu pesta lelong buku bahasa melayu yang terbesar di Malaysia dan ini merupakan persta yang pertam yang bakal diadaakn  bermula 21 hingga 30 okt 2016 ,

Pelbagai jenis jenama mahupun lebih dari 50 penerbit terkenal tanah air spt PTS publications , Telaga Biru , Must Read , Ana Muslim , Dubook Press , Institut terjemahan buku malaysia , penerbit jakim dan ramai lagi yang akan menawarkan harga runtuh serendah RM2 dan RM5 bagi sebuah buku dan RM 1 utk majalah . Murah tak? Gilaaa u kalau cakap tak murah.. Mana nak dapat kan buku murah-murah macam ni.. Hanya kat  Pesta Lelong Buku Putrajaya 2016 je.

Lebih daripada 100 buah booth jualan ditawarkan dan pelbagai aktiviti dan acara menarik seperti busking , ceramah , diskusi buku , pertandingan selfie , pertandingan mewarna dan juga sessi bersama artis terkenal spt yatt hamzah dan heliza helmi.

Selama 10 hari pesta ini dijalan kan, pelbagai kemudahkan yang disediakan oleh  Pesta Lelong Buku Putrajaya 2016 iaitu, parking yg luas , ruang pameran yg selesa , kemudahan mesin ATM , tempat makan akan memudahkan urusan pengunjung ke pesta buku ini.

Matlamat utama Pesta Lelong Buku ini dianjurkan adalah memberi ruang dan peluang kepada para pembeli serta pelbagai pihak untuk mendapatkan pelbagai buku yang terbaharu dan berkualiti walaupun dalam kekurangan budget kesan daripada masalah ekonomi yang melanda pelbagai pihak. Ini adalah antara inisiatif yang dilakukan oleh pihak jawatankuasa penganjur bagi mengajak serta memupuk minat membaca di kalangan masyarakat di seluruh Malaysia. 

Peluang dan ruang yang disediakan ini seharusnya tidak dilepaskan oleh masyarakat di luar sana untuk memperolehi bahan bacaan atau rujukan bercetak mereka di bawah satu bumbung.  

Jom kepada pembaca-pembca diluar sana, jika anda membaca blog ini, tidak mustahil anda juga minat membaca buku-buku kan? Yang kaki novel tu, inilah masanya nak memborong macma-macam jenis novel yang ada dan of coz pelbagai buku fiksi juga turut bersama-sama ditawarkan dalam pesta ini. 

bayangkan jika anda bawak RM50? Anda bawak RM100? Lebih dari 15 buah buku korang boleh beli.. Jangan lupa bawak anak-anak jalan-jalan cari buku tuk anak-anak. Buku ni satu medium penimpa ilmu. Tu sebab buku ni penting untuk melancarkan lagi minda anak-anak anda.
Haaa, tak caye datang lah #pestalelongbuku di Putrajaya. 21-30 Oktober 2016.. 

Jangan lepas kan peluang anda !!

✔Buku Murah RM1.00, RM2.00, RM5.00.
✔Lebih 50,000 judul buku pelbagai genre.
✔Pesta lelong buku Bahasa Melayu terbesar Malaysia. 
✔Pesta buku terbesar tanpa rak selama 10 hari.
✔Disertai lebih 50 penerbit terkenal.
✔Lokasi penganjuran yang memiliki kemudahan kawasan letak kereta yang luas, lokasi yang dikenali ramai, kedai makan dan berhampiran dengan Maybank yang dilengkapi dengan mesin ATM yang mencukupi.

Laman Facebook : Pesta Lelong Buku Putrajaya
Hashtag : #pestalelongbuku #dahtakdealasandah

Untuk maklumat lanjut pengunjung boleh melayari laman face book , twitter dan insta @pestalelongbuku atau sinergiilmu utk mendptkn maklumat lanjut atau menghubungi 0193258285 atau 0193258289 sekian terima kasih

0 comments