Guru Cakar, Tampar Murid Bergaduh

gambar hiasan


KUCHING – Seorang murid lelaki darjah 6 sebuah sekolah di Petra Jaya di sini kelmarin cedera pada mata dan bahu akibat dipukul, ditampar dan dicakar oleh seorang guru wanita yang mendakwa hilang pertimbangan selepas kanak-kanak itu bergaduh dengan rakan sekelasnya.

Semasa kejadian, pelajar itu bukan sahaja mengalami luka di mata kanan dan bahu kanan malah baju sekolah yang dipakai mangsa terkoyak gara-gara ditarik oleh guru berusia 30-an itu.

Ekoran insiden itu, bapa mangsa yang berusia 47 tahun membuat laporan polis pada pukul 1 petang semalam.

Pengadu mendakwa, tindakan cikgu wanita itu mengasari anaknya merupakan kali kedua malah didakwa beberapa murid lain juga pernah mengalami nasib sama dengan anaknya itu sebelum ini.

Mengimbas kejadian kelmarin, pengadu yang enggan dikenali berkata, anaknya diperlakukan demikian selepas dia dikatakan berselisih faham dengan seorang rakan sedarjahnya berhubung satu perkara yang belum jelas puncanya.

“Cikgu wanita yang ketika itu sedang mengajar bahasa Inggeris telah memukul, menampar dan mencakar anak saya menggunakan tangan sebelum anak saya kemudian ditarik dari kelasnya ke pejabat guru oleh guru berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.


9 comments