FAM TRIP GAYA TRAVEL JOM, JOHOR ! #PART2


FAM TRIP GAYA TRAVEL JOM, JOHOR ! #PART2 | Salam. Sambung lagi pada entry uzu mengenai Johor, apa yang menarik dan boleh kita lawati sekiraya kita nak ke Johor . Banyak tempat-tempat yang uzu tak pernah p lagi di negeri Johor, so sangat wow dapat join Fam Trip Gaya Travel Jom, Johor! ini...  Untuk hari kedua , tempat terakhir yang kiterang kunjungi ialah Mangrove Tour ! 

14. The Wetland Kampung Belukar Durian

Kampung Belukar Durian merupaakan kampung yang terletak di Kampung Sedili Johor. Uzu tak pernah sampaai lagi ke kawasan ini sebelum ni.. Kawasan ni takde line fon huhu.. Kawaasan hutan hutan ..Siapa nak memancing, sesuaai lah datang sini. The Wetlands Kampung Belukar Durian ada menyediakan pelbagai kemudahakan kat sini antaranya, homestay, chalet, bot river cruise, dan pelbagai aktiviti yang berasaskan caraa hidup tradisionaal.. Yang paaling best to mangrove tour..
Anda sukakan nature?
 Kawasan bakau di area ni..
 Yang penting air dia jernih.. hiihii
 Actually kami nak sunset cruise tapi tak sempat..
 So kita buat mangrove tour je lahh
 Bakau...hati-hati banyak nyamok kat sini..
 Tour guide yang berpengalaaman. Taabik beliau ! Banyak cerita mengenai alam yang beliau tahu..


15. Pusat Ternakan Dan Penetasan Belangkas , Sedili Kecil

Mesti ramai yang dah sedia maklum , belangkas ni dah hampir pupus dan disebabkan itulah wujudnyaa pusat ternakan dan penetasan belangkas di area Johor ni, yang mana pusat menjadi tempat pemuliharaan belangkas-belangkas yang taak sihat tu, bukan tu je kat sini lah tempat nak kawin kan dia, nak bagi belangkas ni bertelur dan membiak dengan jayanyaa... Tempaat ni juga dijadikan tempat jualan belanagkas, tapi tak galak sangat u ols beli belangkas. Actuaally, kami diberi peluang makan telur belangkas, serius tak sedap.. Tak payaha laah makan telur belangkas, kita kenaa pelihara belangkas, biarkan dia membiak dengan jayanya...ok?
Siapa datang kaat areaa Sedili Kecil boleh singgah sini..
 Sorang-sorang je ke tu?
 Belangkas untuk dijual..
 Kat sini juga ada satu galeri kecil tentang belangkas..
 Boleh tengok belangkas yang dah maati diawetkan dalam galeri ni :)

Address: Kampung Sedili Kechil, 81900 Kota Tinggi, Johor

16. The Els Club Desaru Coast

Petang tu, kami singgah di The Els Club Desaru Coast untuk minum petang.. Suka tempat ni, pemandangan dia cantik waktu sunset... Sambil-sambil dengar penerangan mengenai tempat golf ni. Dengar cerita tempaat ni baru laagi hehe. Patut cantik je..Siapa yang rasa dia abanyak duit, boleh singgah sini okay main golf :p Kat sini juga ada fine dining, boleh lah singgah makan.. Ni kalau macam ni, kena cari suami datuk datuk baru merasa datang sini lagi :p Eh hahaha
Hi, The Els Club Desaru Coast..
 Sangat vIP u ols :) 

Contact :  07-878 0000
Alamat :  No. 4, Jalan Danau, 81930 Desaru Coast, Desaru

17. Bayu Balau Beach Resort

Bayu Balau Beach Resort , sebuah resort merupakan penginapan bajet ideal untuk percutian seisi keluarga.. Kat sini bukan je ada resort, juga chalet dan hotel.. Siapa yang banyak anak, atau nak buat family day tapi takda bajet banyak, boleh datang sini sebab rate harga bilik sangat-sangat murah.. Ada disediakan dorm kat sini so u can cut ur budget laah .. Dorm pun boleh muat 6-8 orang.. Kalau ada rombongan sekolah memang sesuai lah kekdahnyaa ni.. Oh yaaa kalau p sini jgn lupa try buffet yang disediakan kat sini sebab semuanya sedap-sedap ! Makanan ala kampung u ols...
First time datang sini.. Tapi familiar sangat nama resort ni..
 terima kasih adik-adik sebab sambut kiterang dengan persembahan tarian..


18. Check in Di Sand & Sandals Desaru Beach Resort &Spa

Untuk malam terakhir, kami semua menginap di Sand & Sandals Desaru Beach Resort & Spa ! Resort yang paalinggg cantik setakat 4 hari kami dalam fam trip ni.. Orang kata, save the best for the last.. Gitu eh? Hahaha haa banyak bilik cantik cantik kat sini tau ! And macam biasa , rumet uzu , kak min lah... Huhuhu bosanya :p  heeeee memain je kak min wei.. 
Besar bilik ni fuh..
 Bestnya ada balconi besar..
Awal kak min ambik katil ni hahha demm 
   Yang suka membaca boleh lepak sini lah kan :p 
 Tv banyak channel.. Not bad. Terbaik..
 Hotel Inspection & visits di Sand & Sandals Desaru Beach Resort &Spa
 Besarnya kerusi santai dia ni hehe.. Berdua lepak sini sweet kan? 
 Dalam ni ada private pool..
 Perghhhh cantik katil.. Wuu 
 Siaap ada ruang tamu .. Kau hadee?
 Adoiii cantik cantik alahai bilik kat sini.. 
 Ini bilik tingkat atas..
 Yang best tu, katil kanak-kanal dia ni heheh ! Cantikkkkkkkkk ! Nak datang sini ahh dengan anak menakan .. huhu

Alamat : Sand & Sandals Desaru Beach Resort & Spa
Bandar Penawar, 81930 Kota Tinggi, Johor, Malaysia.
T: +607 822 2222
E: enquiry@sandandsandals.com

19. Desaru Fruit Farm & Farm Tour

First time datang ke ladang buah yang besar macam ni. Macam-macam buah ada.. Ni lah tokey ladang buah kat desaru.. Macam-macam jenis buah yang ada kat sini, banyak buah yang uzu tak pernah nampak sebelum ni, dan dalam 1 buah , ada macam-macam jenis.. Kat sini juga kami belajar macam-macam tentang buah.. Cara pembungkusan, bila dia nak mati, bila dia masak, kalau bungkus elok ke tak, kann bukan semua buah boleh dibungkus, ada juga buah tak boleh dibungkus, semua benda baru pasal buah uzu belaajar kat sini.. Yang penting dapat makan buah fresh banyak-banyak hehehehe :)
 Hi tokey !
 Ini buah naga. Ada buah naga putih dan pink..
 Rajin tokey ni bawak jalan-jalan.. 
 Kalau musim bunga mesti cantik kan ambik gambar kat sini?
 Yang ni lebah kelulut..
 Dalam ni bukan je buah ada, ada jugak tempat menternak haiwan.. 
 Memang panas sangat kat sini habis mekap heheh. heyy ayam serama comelnya awak hehe
 Tadaaaa ! diorang tengah mengawan ke apa ni hahah 

Contact : 012-772 1817
Alamat :  DESARU FRUIT FARM, SUNGAI CEMARAN, 
DESARU , 82200 Kota Tinggi , Johor

20. Johor Premium Out (JPO)


Last sekali kami singgah di JPO selama sejam lebih dan ready solat dan makan malam. Kami kat sini pun dah maghrib, so tak de masa sangat nak lama-lama , uzu pon bukan jenis shopping , just masuk untuk makan je. Yang lain g shopping.. Hihihi...

Alamat : Jalan Premium Outlets , Indahpura, 81000 Kulai Johor Darul Takzim 
Tel: +607 661 8888  , Fax: +607 661 8810 

Alhamdulillah dah setel uzu update 20 tempat menarik yang boleh dilawati dan dikunjungi jika korang ada plan nak ke Johor, mungkin boleh rujuk entry ni. Hehehe last sekali, uzu nak terima kasih kepada Gaya Travel and teams kerana tak jemu jemu tengok muka uzu hahahahha :D Ok lah hh byeee dan assalamualaikum :) 

0 comments