Wawa Zainal Tunangan Orang Ketika Berkahwin Dengan Aeril Zafrel



Nampaknya kontroversi yang mengekori pasangan Aeril Zafrel dan Wawa Zainal bagaikan tak berpenghujung. Ketika peminat dunia hiburan masih lagi cuba memahami situasi pernikahan mereka, tiba-tiba muncul pula seorang individu mendakwa dia merupakan bekas tunangan Wawa. 

Individu bernama Abdul Rashid itu tampil membuat pengakuan kepada akhbar Berita Harian (BH) setelah kedua-dua pelakon ini tampil membuat pengakuan. Menurut guru dari Lahat Datu itu, dia dan Wawa mengikat tali pertunangan pada Jun 2010 selepas didesak oleh keluarga Wawa dan majlis pertunangan mereka hanya dilakukan oleh kedua-dua pihak keluarga di Lahad Datu kerana ketika itu Rashid dan Wawa berada di Kuala Lumpur.

Dalam temubualnya bersama BH itu juga, Rashid juga mendakwa dia adalah individu yang bertanggungjawab membaca Wawa ke Kuala Lumpur bagi memulakan kehidupan baru. Dia jugalah yang membawa Wawa menghadiri ujibakat di MIG dan Wawa berjaya mendapat kontrak pada hari yang sama.

Mengulas lanjut tentang pertunangannya dengan pelakon cantik itu, Rashid menjelaskan dia dan Wawa sanggup merahsiakan pertunangan mereka selama ini kerana memahami kontrak MIG yang tidak membenarkan pelakon di bawah pengurusan mereka menjalinkan hubungan cinta. Malah, Rashid juga mengakui sanggup menunggu selama lima tahun bagi memberi laluan untuk Wawa berjaya dalam kariernya.

Tambah Rashid lagi, dia mengetahui berita perkahwinan Wawa pada Selasa iaitu selepas diberitahu seseorang. Namun, tidak menghiraukannya. Bagaimanapun, pada Rabu Wawa sendiri telah menghubunginya dan dia berasa amat terkejut. 

"Sebenarnya tujuan Wawa menghubungi saya kerana mahu meminta saya memberitahu adik perempuan saya supaya menghentikan menyebarkan cerita yang pernah berlaku antara kami di internet. Wawa menangis ketika itu. Wawa pernah menumpang di rumah adik saya di Cheras ketika mula menjejak kaki di Kuala Lumpur", ulas Rashid kepada BH.

Dalam masa yang sama, Rashid juga memberitahu ketika itu Wawa mengaku telah berkahwin dan mempunyai seorang anak. Setelah jelas dengan situasi yang berlaku, Rashid telah meminta keluarganya ke rumah keluarga wawa untuk memutuskan pertunangan mereka pada Jumaat lalu. 

Untuk cerita lebih lengkap, dapatkan akhbar sisipan BH, Bintang Popular hari ini.

Sementara itu, GUA juga difahamkan Wawa pernah menjalinkan hubungan cinta dengan seseorang pada tahun lalu. Menariknya, hubungan cintanya itu dikatakan hanya berakhir pada Disember 2012. Kalau mengikut fakta pernikahannya, ketika itu dia sudah bergelar isteri kepada Aeril. Kesimpulannya, hanya empunya badan yang benar-benar tahu situasi sebenar.


3 comments