Jerawat Kat Muka & Puncanya

Salam

Jerawat kat muka? Kebanyakkan mesti ada kan? Uzu pun ada gak jerawat kat muka ni.
Actually xda idea nak update entry so belek2 draft terjumpa entry ni, so uzu edit and publish.


Nombor 1 dan 2
Sistem pencernaan - Makan kurang diproses atau makanan ringan, mengurangkan jumlah lemak dalam diet anda, meningkatkan pengambilan air dan memilih untuk perkara-perkara penyejukan seperti timun.

Nombor 3
Hati - Potong alkohol, makanan berminyak dan tenusu. Ini adalah zon di mana alahan makanan juga menunjukkan pertama, maka ambillah melihat bahan-bahan anda. Selain semua ini, melakukan 30 minit senaman ringan setiap hari dan mendapat tidur yang mencukupi supaya hati anda boleh berehat.

Normbor 4 dan 5
Buah pinggang - Apa-apa sahaja di sekeliling mata (termasuk lingkaran hitam) menunjukkan dehidrasi. Minum sehingga!

Nombor 6
Jantung - Periksa tekanan darah anda dan tahap Vitamin B. Mengurangkan pengambilan makanan pedas atau pedas, potong ke atas daging dan mendapatkan udara yang lebih segar. Selain daripada ini, melihat kepada cara-cara untuk mengurangkan kolesterol, seperti menggantikan "lemak jahat" dengan "lemak baik" seperti omegas 3 dan 6 yang terdapat dalam kacang, avokado, ikan dan biji flaks. Juga, kerana kawasan ini adalah penuh sesak liang diluaskan, periksa bahawa solek anda tidak melepasi tarikh luput atau kulit tersumbat.

Nombor7 dan 8
Buah pinggang - Sekali lagi, minum sehingga! Dan mengurangkan minuman berudara, kopi dan alkohol kerana ini akan menyebabkan dehidrasi.

Nombor 9 dan 10
Sistem pernafasan - Adakah anda merokok? Mempunyai alahan? Ini adalah kawasan masalah anda untuk kedua-duanya. Jika tidak ini adalah isu ini, jangan biarkan badan anda panas, makan lebih makanan penyejukan, mengurangkan gula dan mendapatkan udara yang lebih segar. Juga menyimpan badan lebih beralkali dengan mengelakkan makanan yang membuat berasid badan (daging, susu, alkohol, kafein, gula) dan menambah lebih alkalizing makanan seperti sayur-sayuran hijau dan jus wheatgrass. Satu lagi perkara yang paling lupa - telefon bimbit yang kotor dan sarung bantal adalah dua penyebab utama jerawat dan kawasan ini adalah apa yang mereka paling mempengaruhi!

Nombor 11 dan 12
Hormon - Ini adalah zon tandatangan bagi tekanan dan perubahan hormon. Dan manakala kedua-dua kadang-kadang tidak dapat dielakkan, anda boleh mengurangkan kesan mereka dengan mendapatkan tidur yang cukup, minum air yang cukup, makan sayur-sayuran berdaun dan menjaga kulit cermat bersih. Satu lagi perkara yang menarik: jerawat di kawasan ini menunjukkan apabila anda ovulating (dan yang sebelah).

Nombor 13
Perut - Tingkatkan pengambilan serat, mengurangkan lebihan toksin dan minum teh herba untuk membantu dengan penghadaman.

Nombor14
Penyakit - zits sini boleh menjadi tanda bahawa badan anda sedang berjuang bakteria untuk mengelakkan penyakit. Beri ia berehat, mengambil kelas yoga, mengambil tidur, mengambil masa untuk bernafas, minum banyak air dan tahu segala-galanya yang sentiasa bekerja di luar!

p/s : Semoga entry ini bermanfaat untuk u all.

16 comments