DAY 2 : TEMPAT MENARIK DI MEDAN INDONESIA 2024

 

DAY 2 : TEMPAT MENARIK DI MEDAN INDONESIA 2024 | Salam..  Untuk hari kedua..Pagi-pagi sebelum check out, kami breakfast dulu di Patra Parapat Lake View... Memang sangat memukau bila dapat makan breakfast sambil menikmati pemandangan yang subhallah cantiknya.. Menu pula buffet. Semua makan breakfast sangat sedapp guyss... Terbaikk..


Dah lepas breakfast, kami ambil gambar dulu sekitar resort... banyak spot ootd kat sini. Instagramable !



Hari kedua ni separuh hari di Pulau Samosir.. Nak ke Pulau Samosir ibarat nak ke Pulau di Tioman atau Pulau Langkawi.. Kena naik feri.. Untuk ke sana ada dua feri. 1 feri umum macam feri orang wam.. 1 lagi naik cruise macam yang korang tengok gambar ni. Yang ni hanya untuk customer Patra Parapat Resort je.. Dapatlah naik free.. Perjalanan nak ke Pukau Samosir Lake Toba lebih kurang sejam..



Rasa macam setiap saat nak ambil gambar.. Hihihi..Jalan sikit je view lawa..jalan sikit lagiii ambik lagi gambar.. Sepanjang perjalanan memang lawaa sangat.. uzu suka tengok nature.. View tasik.. subhanallah..



Bila dah sampai. kami di beri masa dua jam untuk pusing-pusing sekitar lake toba. tapi bukan dibiarkan begitu jer.. Ada guide yang akan bawak kita... Pergi mana-mana mesti ada guide.. Hiihihii... 

Mula-mula wajib ambik gambar kat sini lahh.. Pelabuhan Pengeberangan Tomok..

Masuk-masuk memang kena lalu orang yang jual souvenier.. Shopping guyss. Uzu sempat lah beli baju huhuhu..  Hampir 98% keturunan batak toba.. Takde pula mengganas.. Dont worry.. Hiihihi.. Singah ke Makam Sidabutar dan  melawat si Gale-Gale..









Dah setel semuanya. Boleh balik semula ke pelabuhan tadi naik cruise..


Singgah makan lunch di Restoran Makan Muslim Purwojoyo.. Area sini susah nak cari makanan halal .. Kena hati-hati ye.. Nasib baik lah dibawa ke tempat makanan halal.. Menu kami naik padang.. Nasi padang macam biasa lah.. Menu banyak dihidang.. Cuma akan bayar apa yang kita makan je.. Makan sini sangat sedap yer.. Enakk!!

Lepas makan.. kami singgah ke beberapa tempat. Antaranya di Panorama Selfie..


Lepas tu pulak singgah di Bukit Simarjanrunjung.. Bukit tertinggi di Lake Toba.. Yang ni tempat baru. Uzu tak pernah lagi dulu.. Ada banyak restoran kat sini. Ramai yang singgah sini.. So famousnya minum teh halia dan pisang goreng.. Tapi serius memang sedap weii pisang goreng dia..Hihi.. 








Next.. Singgah ke air terjun sipiso-piso.. Time ni dah nak senja.. Nak hujan sekaligus jadinyaa hihi gambar tak berapa nak cantik. 






Sampai juga hotel untuk malam kedua.. Kami check in di Green Garden Hotel Berastagi.. Area ni kawasa sangat sejuk! Tak pakai aircond pun sejuk beb. Macam p kundasang atau ke cameron highland.. Wajib bawa baju sejuk.. Nanti nak keluar makan, memang menggigil.. Lagi-lagi kalau hujan.. Huhu.




Untuk dinner. Makan kat depan hotel je. Jalan kami je guyss kami dah sampai... Ok sekian untuk hari kedua..Sambung esok pulakk. Salam.

Untuk Matlumat Lanjut

Whatsapp :  Pak Yudi +6282168256952  / +6287777465814

IG : https://instagram.com/figo_tourandtravel

Tiktok : https://www.tiktok.com/@figotourandtravelmedan

0 comments