Ramadhan Preview at Chopsticks by Muhammad Oon @ Bangsar

Ramadhan Preview at Chopsticks by Muhammad Oon @ Bangsar | Salam guys.. Hari ni.., last kita untuk makan puas-puas. Esok dah nak puasa dah.. Ni kali kedua uzu berpuasa dengan suami..Hihi sebelum puasa, uzu sempat lah ke preview ramadhan minggu lepas dengan suami :p Kali ni best sikit sebab boleh makan seafood banyak-banyak.. Kali ni pula review pun lain sikit sebab first time uzu tau ada restoran cina muslim kat area KL.. So, ni juga first time uzu datang ke Chopsticks by Muhammad Oon @ Bangsar.. Restoran ni ada 2 cawangan taw, kat TTDI dan Bangsar.. 
Chopsticks by Muhammad Oon @ Bangsar

Berasal daripada tradisi kulinari selera Cina Malaysia, Chopsticks menawarkan pilihan kepada umat Islam Malaysia untuk menikmati resipi tradisional Cina mereka yang unik. 

Mempersembahkan menu lebih daripada 100 hidangan tradisional Cina, Chopstik menyediakan masakan Cina Muslim terkini untuk memenuhi hampir semua selera, daripada manisan kepada berperisa dan halus kepada yang canggih. Mulakan hidangan dengan pembuka selera kami seperti "Ayam Goreng Lobak dengan Tauhu" atau "Otak-otak" untuk memulakan citarasa anda dan manjakan diri anda dengan pilihan hidangan utama seperti "Mee Hokkien Signature" kami atau "Ayam Mentega Berkrim Pedas".

Pelbagai hidangan ala-carte untuk keluarga atau rakan-rakan anda yang menyajikan daripada makanan laut seperti resipi unik chef kami “Ikan Kukus Nyonya Signature”, “Sotong Telur Masin”, “Nestum Oats Prawn” dan “Kum Heong Lala” untuk hidangan yang lebih ringkas seperti "Ayam Masam Manis" dan "Daging Lembu Bawang Halia". Sepinggan atau dua sayur-sayuran dan tauhu seperti "Baby Kailan dengan Bawang Putih" dan "Ma Po Tofu" hampir melengkapkan hidangan dengan sup pilihan yang disyorkan, "Bayam dengan Goji Berries" atau "Telur Dadar Cincalok" sebagai ulam. Akhir sekali, resipi yang telah lama hilang "Lin Chi Kang" yang mesti dicuba kami untuk menghilangkan dahaga anda ditemani dengan "Puding Mangga" yang berkrim untuk membawa pulang rasa yang manis.









Untuk Set Menu sempena bulan ramadhan, uzu dan suami dah try semua menu yang dihidangkan dalam 3 set menu yang dhidangkan.. Sempena bulan puasa, ada 3 menu yang ada untuk kita berbuka puasa. Lagi senang nak pilih menu kalau kita datang berdua, berempat atau kita datang berenam. Set A , Set B dan Set C.. Jom kita tengok menu-menu apa yang ada dalam set-set tersebut :p

SET A (  PAX )

-Signature Nyonya Fish Fillet

- Baby KAilan (Garlic)

-Cincalok Omellete



SET B ( 4 PAX )

-Signature Nyonya Fish Fillet

-Kam Heong Prawn/Squid

-Kangkung Belacan

-Cincalok Omellete

- Fried Chicken Lobak With Tofu






SET C ( 6 PAX )

-Signature Nyonya Steam Fillet

-Salted Egg Prawn/Squid

-Marmite Chicken

-Spinach with Goji

-Cincalok Omelette

- Fried Chicken Lobak With Tofu






Sempena bulan Ramadhan, Chopstik menyediakan Kurma untuk pembuka selera selepas seharian berpuasa. Chopstik telah menyediakan beberapa set menu untuk memenuhi keperluan pax yang berbeza setiap meja. Sila hubungi 014-962 6725 atau 016-957 3884 untuk tempahan meja semasa perayaan Ramadhan..

Ok guyssss, amacam menu-menu kat atas? Dah terliur tak? Heheheh  :p Bila tengok gambar ni, rasa menyesal kalau ada menu-menu yang yang uzu tak sempat nak makan.. Hihi tapi mostly dah try semua dah.. Sedappp gilerr !!! Memang uzu rekemen sangat-sangat korang berbuka puasa kat Chopstick. ! Tak sangka lah uzu dapat rasa menu menu makanan cina muslim.. Lagi-lagi uzu kan memang suka seafood, so awwwwwrr memang taste uzu di setiap makanan :) Hihihihi so kalau korang nak datang sini, boleh contact info kat bawah okay? Salam :)

Untuk Matlumat Lanjut

Facebook : https://www.facebook.com/Chopsticks.MO/

Instagram : https://www.instagram.com/chopsticks.mo/

Contact No :  +60 16-957 3884




1 comments