Benda Wajib Beli Untuk Mencegah Covid : Plash Foaming Hand Wash

 

Benda Wajib Beli Untuk Mencegah Covid : Plash Foaming Handwash | Salam.. Seperti yang kita sedia maklum, negara kita telah dijangkiti virus Covid19 dan bermula pada Mac 2020 kita dikejutkan dengan pengumuman daripada Perdana Menteri kita untuk menjalankan kuarantin diseluruh Malaysia, Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) atau dalam bahasa omputihnye, Movement Control Order (MCO).. Sehingga kini, Covid19 masih berleluasa di seluruh negara.. Peningkatan kes makin lama makin naik terutama kes di Selangor dan Kuala Lumpur.. Uzu salah sorang yang terkesan dengan kes covid19 ni.. Untuk menurunkan kadar kes, kita semua hendaklah mengikuti SOP yang telah di tetapkan..

1. Pakai mask ketika berurusan diluar

2. Jaga jarak

3. Cuci tangan dengan kerap dengan hand wash

4. Jangan lupa check in MySejahtera

5. Pakai hand sanitizer, check suhu

So salah satu daripada SOP yang penting ialah, kena selalu cuci tangan.. Kalau korang takde hand sanitizer, cuci tangan dengan kerap adalah satu cara membasmih kuman.. Lagi power kalau korang  cuci tangan guna hand wash yang ada pembunuh kuman 99.9% contohnya seperti Plash Foaming Handwash Dari AFY Haniff (Bunuh 99.9% Kuman..


Pencuci tangan ni uzu apa yang uzu sukaaa sangat sebab dia pencuci tangan jenis foam yang berfungsi untuk membersihkan minyak dan kotoran, melindungi kulit kita di samping itu boleh membuh kuman-kuman sehingga 99.9% virus, bakteria, memang sesuai sangat kita nak beli untuk mencegah kita dan keluarga kita daripada Covid.. Diperkaya dengan ekstrak lidah buaya sebenar yang membantu mengekalkan kelembapan kulit dan sesuai untuk kegunaan setiap hari..



Ciri-Ciri :

- Terdapat dalam aroma Fresh Aloe dan Sweet Sakura 400ml
- Bersihkan dan keluarkan minyak dan kotoran dari kulit
- Melembapkan dan melembutkan tangan
- Mengandungi pemakanan semula jadi dengan bahan aktif tumbuhan
- Bebas paraben, phthalate dan pewarna
- Berkesan dalam menghilangkan bau yang kuat dan tidak sedap dari kulit, dan meninggalkan wangian yang menyenangkan dan tahan lama.
- 1 pam PLASH Foaming Handwash = 4 pam pencuci tangan gel biasa
- 1 botol PLASH Foaming Handwash mengeluarkan 525 pam




Cara-Cara Nak Guna :

1. Putar muncung untuk membuka kunci
2. Tekan pam dan busa busa dengan lembut
3. Bilas dengan baik

Tips Pengendalian:

- Elakkan terkena mata. Sekiranya sentuhan berlaku, segera basuh dengan air
- Sekiranya kerengsaan kulit berlaku, hentikan penggunaan dan berjumpa doktor.


Oh yaaa sebelum terlupa, Untuk pengetahuan u ols, AFY Haniff juga dulunya keluarkan produk Serai Wangi . Dan sekarang ni Serai Wangi telah membuat Rebranding semula dari Serai Wangi bertukar kepada SWiPEL(Serai Wangi Insect Repellent) Oh patutlahhh rasa macam pernah nampak brand SWiPEL ni .. So kalau korang tiba-tiba nak cari Serai Wangi tapi tak jumpa , bolehlahhh cari SWiPEL sebab dah tukar nama.. Hehehe :)

Ok sambung semula review foaming hand wash ni.. Tadi iklan japp....

Uzu dah guna nak dekat seminggu lebih macam tu, dua-dua dah guna.. Antara yang paling uzu suka, Sweet Sakuraa.. Ya Allahhhh dia punya wangiiiiii tak leh lawan dengan hand wash brand lain.. Dua-dua pon wangi tapiii tau tau lah uzu suka pinkkk so kebetulan suka bunga sakura, hehehehhe ter in love lebihhhh :) Hihihihi so guss ini memang jujurrr seriusss uzu bagi 5/5 bintang untuk foaming handwash plash dari AFY Haniff ni.. Yang pentinggggg boleh bunuh kuman okayy..Dapatkan segera ya !! Salam :)

Untuk Matlumat Lanjut

0 comments