Pensijilan Halal Phuture Daging

Pensijilan halal: Mengutaakan keselamatan dan kebersihan Makanan penting bagi kita sebagai rakyat Malaysia. Sebilangan besar dari kita akan melalui usaha yang baik hanya untuk makanan yang baik. Sudah tentu, setiap orang mempunyai idea yang berbeza mengenai apa yang menentukan makanan yang baik, tetapi ada aspek-aspek tertentu yang akan sangat dipersetujui. Ini merangkumi perkara seperti kebersihan, kualiti bahan, kandungan nutrien dan seumpamanya. Membezakan makanan berkualiti dari makanan rendah menjadi lebih mudah apabila ada rujukan yang boleh dipercayai. Contoh terbaik dari standard yang boleh diterima umum yang boleh anda gunakan sebagai penanda aras adalah perakuan halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim). Kehadiran logo halal pada pembungkusan produk banyak menyebutkan tentang kualiti yang terkandung di dalamnya. Ini kerana sekumpulan peraturan kebersihan dan keselamatan yang ketat harus dipatuhi agar produk tersebut memperoleh status halal.

Oleh itu, anda boleh mendapat ketenangan apabila anda memilih untuk menggunakan produk halal. Walaupun pensijilan halal pada dasarnya adalah keperluan agama, ia sebenarnya memberi manfaat kepada mana-mana pengguna Malaysia di luar sana yang mencari makanan berkualiti tinggi. Inilah sebabnya. Didorong oleh perincian Jakim menggunakan pendekatan holistik semasa menilai produk untuk pensijilan halal. Untuk memberi anda gambaran tentang seberapa teliti prosesnya, periksa bagaimana Jakim biasanya mengkaji amalan pembuatan di belakang layar ini: Bahan mentah: Mesti diperoleh daripada pembekal halal. Setiap ramuan itu mesti halal. Perincian mengenai logistik, penyimpanan dan pemprosesan juga dikaji. Premis kilang: Mesti dipagar untuk mengelakkan masuknya haiwan peliharaan atau binatang buas. Peralatan pembuatan mestilah bebas dari kekotoran seperti darah, nanah, air kencing dan najis. Barang dan mesin pengeluaran mesti dijaga rapi dan mengutamakan keselamatan. Pengendalian hama dan sistem sanitasi yang diatur dengan betul juga diperlukan. Pekerja: Pekerja kilang mesti mengamalkan amalan keselamatan dan kebersihan yang memenuhi kehendak standard pembuatan makanan lain seperti MS ISO 22000: 2012 (Sistem pengurusan keselamatan makanan). Latihan dan kemudahan asas yang betul mesti disediakan untuk pekerja dan pekerja tidak boleh tinggal di kawasan kilang. Proses pembuatan: Kebersihan dan proses pembuatan yang selamat mesti diamalkan sepanjang pengeluaran. Semua maklumat penting harus dinyatakan pada label produk. Ini termasuk butiran pengeluar, senarai ramuan, tarikh luput, dll.

Dibuat secara teliti Dengan mempertimbangkan perkara di atas, jelas untuk melihat bagaimana anda mendapatkan produk berkualiti tinggi setiap kali produk itu disahkan halal oleh Jakim. Itulah sebabnya banyak dari industri makanan dan minuman (F&B) sangat penting untuk mendapatkan sijil halal untuk produk, perkhidmatan dan pris perniagaan mereka. Phuture Meat Sdn Bhd, syarikat permulaan tempatan dengan salah satu daripada 500 syarikat inovasi teknologi makanan global Phuture Foods, juga menjadikan ini sebagai keutamaan. Anda akan gembira mengetahui bahawa kemudahan penyelidikan dan pembangunan syarikat serta kilang pembuatannya telah disahkan halal. Di samping itu, syarikat ini juga sedang dalam proses melengkapkan sijil halal untuk alternatif daging nabati, Phuture Meat. Sebagai penyelesaian daging alternatifnya yang terbaik di banyak restoran F&B terkenal di seluruh Malaysia, anda boleh menikmati pengalaman kuliner yang menggembirakan yang benar-benar mesra Muslim. Sebenarnya, semua orang akan mendapat manfaat daripada standard kesihatan dan kebersihan yang ketat yang diamalkan oleh Phuture Daging ketika menghasilkan daging berasaskan tumbuhan di Malaysia. Setiap ramuan mentah yang digunakan dalam Daging Phuture telah dipilih dengan teliti dari pembekal yang terkenal dengan sumber makanan mentah yang selamat dan bersih. Daging Phuture memastikan bahawa bahan-bahan ini tidak diubah secara genetik, bebas dari antibiotik dan / atau hormon tambahan, dan tidak melibatkan kekejaman terhadap haiwan. Untuk mencapai konsistensi dalam kualiti produknya, syarikat secara berkala memeriksa dan memperbaiki proses dan prosedur pembuatannya. Oleh kerana kilang pembuatannya disahkan halal oleh Jakim, oleh itu amalan dan produk syarikat yang ada mematuhi syarat pembuatan halal. Secara keseluruhan, Daging Phuture telah diformulasikan dengan teliti untuk menciptakan larutan berasaskan tumbuhan tanpa kolesterol dan rendah kalori yang sesuai untuk semua pengguna, termasuk vegan dan vegetarian. 

Oleh itu, pengunjung dari Malaysia boleh yakin bahawa mereka mempunyai larutan daging alternatif yang berkualiti tinggi setiap kali mereka mengambil sedikit daging Phuture. Sementara itu, bagi pemilik F&B, Phuture Meat berjanji akan memberikan sokongan yang luas kepada mereka kerana mereka memperkenalkan makanan berasaskan tumbuhan sebagai sebahagian daripada menu mereka. Dengan rasa yang unik, ramuan yang seimbang dan status halal, Phuture Meat siap menjadi sorotan setiap hidangan yang disajikan kepada pelanggannya. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana Phuture Meat adalah pelopor di Asia dari segi penyelesaian daging berasaskan tumbuhan, hantarkan e-mel kepada kami di enquiry@phuturedaging.com atau kunjungi laman web kami di https://phuturedaging.com.

0 comments