Pelancaran Aplikasi XTVT & Backpackerz Explorace


Pelancaran Aplikasi XTVT & Backpackerz Explorace | Salam.. Pada khamis yang lalu, bertarikh 3 Oktober 2019 uzu berkesempatan hadir ke satu majlis pelancaran dan juga penutupan yang mana ia  diadakan di Sunway Putra Mall Kuala Lumpur.. Majlis tersebut ialah Pelancaran Apps XTVT dan juga pelancaran dan penutupan untuk Backpackerz Explorace.. Untuk peserta-peserta Backpackerz Race ia terdiri daripada Tourism Selangor, Toursim Johor, media-media online juga media cetak juga turut serta memeriahkan lagi race ni..





Siapa yang datang ke pelancaran ni memang akan nampak kemeriahannya dengan kehadiran Vvip, peserta-peserta race, media-media, blogger-blogger dan lain-lain.. Lagi meriahhh bila ada aktiviti best kat sana contohnya ada photobooth XTVT, dan juga games! Siapa nak main game pulak ada syaratnya, kena install apps XTVT tau! :) So uzu teruss install time tu jugakk.. Nak main game punya pasal :p Hihi... Naisb baik memang juga t-shirt :p Alhamdulillah rezeki :)


CiEdge Adventure Sdn. Bhd. dengan jayanya melancarkan Apps yang pertama di Malaysia yang akan membantu pelancong malaysia mahupun pelancong dari luar dengan menyediakan pelbagai info-info yang lengkap mengenai tempat menarik yang ada di Malaysia.. Ia bertujuan untuk memperkenalkan dan mempromote lagi tempat-tempat yang jarang orang kita bercuti kat sana.. Apa yang bestnya mengenai apps XTVT ni, kita boleh tengok virtual realiti kat tempat tu dari apps XTVT.. Menarik bukan? :)

Majlis dimeriahkan denga kehadiran Timbalan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia
Kata-kata aluan oleh Ceo XTVT , Tuan Muiz
 Ucapan oleh YB Tuan Muhammad Bakthiar
 Pelancaran applikasi XTVT :)
 Gimik pelancaran dan tayangan video mengenai apps XTVT..

 Penyampaian cenderahati kepada YB ..
Winner Backpackerz Race :) Menang tiket penerbangan ke Istanbul guyss.. Tahniah :)
 Sidang media CEO XTVT, YB Tuan Muhammad Bakhtiar dan Penaja..

XTVT Race : Discover KL Like A Local

Race XTCT ini dianjurkan oleh Backpackerz Magazine.. Ada 21 team yang ada. Mereka di bahagi kepada 3 orang setiap team.. So semuanya ada 63 peserta. Dala race ni ada pelbagai task yang disediakan yang melibatkan sekitar KL . Tahniah kepada yang menang..

Mengenai XTVT
XTVT telah telah dihasilkan pada Disember tahun lepas. Ini dicipta bertujuan untuk membantu pelancong-pelancong Malaysia mencari tempat menarik di Malaysia tetapi sebelum ini tempat-tempat yang selalu dikunjungi ialah tempat yang dah ramai orang tahu seperti KLCC, Menara KL and so on tetapi pihak XTVT realised yang sebenarnya banyak lagi tempat yang mereka tak tahu.. So dalam XTVT ni banyak info hidden places yang ada... Check it out guyss...

So ini apps menarik bagi uzu..hihi Sebab selaluinya apa-apa info mengenai travel mesti ramai yang tanya kat group BBM, kat page Backpakerz lah itu  laah ini lah..dann uzu pon ramai juga diorang PM mengenai travel dan homestay serta pakej.Kadang letih nak jawab soalan hehehe... So, thats why lah dengan kewujudan apps ni akan memudahkan lagi uzu hehhee dan orang awam untuk mencari info sebelum bercuti di dalam Malaysia :) Cepat-cepat download apps XTVT yang guys. Support produk orang kita... Discover Malaysia Like A Local :)

0 comments