Auto Lab Professional Auto Care Centre : Jom Kilatkan Kereta Anda !


Auto Lab Professional Auto Care Centre : Jom Kilatkan Kereta Anda ! | Salam. Rakyat Malaysia ni terutama di Klang Valley ni antara kawasan yang paling jammed sekali disebabkan orang sekarang muda-muda dah beli kereta.. Bayangkan lahhh kat rumah uzu ni kan, penuh dengan kereta parking kat tepi tepi jalan .. Yelahh, dalam sebuah rumah mungkin ada 5 6 orang.. Semua ada kereta pulak tuu..

Macam kat rumah sewa uzu ni lah.. Hehehe.. Ada 6 orang. Semua ada kereta. Parking pun terpaksa kat luar condo... Banyak sangat kereta memahal ni kan tapi makin lama parking luar kan , kereta pun dah jadi macam kaler pudar.. Dah makin buruk kereta kalau parking kat luar. Kejap panas, kejap hujan.. Sama lah macam kereta uzu haa.. Nak basuh pun jarang .. Tu lah sebabnya kenapa perlu jaga kereta kita elok-elok..

Ramai tak tauu yang air hujan boleh buatkan kereta kita hilang atau pudar warna.. Mesti ramai tak tau kan? Haaa sebab air hujan mengandungi asid ! So tu sebab kena rajin jaga kereta, atau buat coating je kereta tu.. Untukkk nampak kereta nampak sentiasa berkilat! Tau tak apa itu coating? Uzu pun baru je tahu.. Hehehe.. Selama ni tak tau pun wakkk....:p


Apa Itu Coating Kereta ?

Ia bukanlah paint protection, wax atau sealant yg lama kelamaan akan hilang. Glass Coating ni adalah hasil dari nano-technology, yg akan membentuk secara kekal (permanent) pada permukaan cat kereta dan hanya boleh ditanggalkn / tertanggal dgn cara 'abrasion' (kikisan, torehan, etc).

Antara Ciri-Ciri Istimewa Coating

1) Hardness 9H : Apabila coating tu dah kering, ia membentuk satu lapisan polymer yg keras di atas permukaan cat. Lapisan baru ini akan dapat menahan hentakan batu atau apa2 serpihan jalanraya. 9H adalah hardness rating yang paling tinggi dalam skala Pencil Hardness Scale.

2) Super Hydrophobic : Air tidak akan melekat pada permukaan glass coating seperti daun keladi. Licin sentiasa. Lebih tinggi water contact angle pada permukaan coating, lebih minimal kotoran atau liquid yg akan bertakung.

3) Super Gloss : Dalam masa yg sama coating ni juga akan menghasilkan gloss finish pada kereta seakan2 cermin. Tidak hairanlah namanya juga GLASS Coating.

4) UV protection : Merupakan pelindung UV pada permukaan cat, besi, fiberglass, atau plastik agar tidak rosak atau lusuh.

5) Chemical, Oxidation and Corrosion Resistance : Besi tanpa lapisan cat biasanya akan teroksida dan berkarat over time. Glass Coating dapat melindungi permukaan besi dan cat dari air dan juga oksigen. Juga bertindak sebagai pelindung dari bahan kimia.

6) Temperature resistance : Dapat menahan suhu melebihi 500 darjah Celsius








Apa Yang Menarik Coating Kereta?

Bahan asas adalah PURE GLASS - 100% quartz silica. Sangat tahan panas.. coating tetap maintain walau hujan panas dengan cuaca di Malaysia ni. Plus, protect cat dari sinar UV yang merbahaya. 

NANOTECHNOLOGY- PERMANENT BOND. 
Nano particles akan melekap dan bond dengan paint surface secara kekal. Permanent. 

ANTI SCRATCH (minor) - menahan dari stone chips akibat batu kecil, kain kasar dan sebagainya. Coating layer yang tidak mudah break. 

HYDROPHOBIC EFFECT (kesan air di daun keladi)- menjadikan kotoran cecair mudah dibersihkan dengan air saja. Kereta lambat kotor walaupun selalu hujan.
.
GLOBAL BRAND - Anda boleh check dan google sendiri jenama antarabangsa yg telah digunakan di kebanyakkan negara Eropah dan Asia. Kami adalah authorized Kenzo Master Applicator dan pioneer IGL FLAGSHIP Center di Malaysia! Bukan senang nak dapat status ni! We are trusted applicators! 

So, sesiapa nak coating kereta anda, nak kilatkan kereta, kenalah datang ke Auto Lab Professional Auto Care Centre sebab uzu fall in love kat Auto Lab ni ! Tempat yang cantik dan unik ! Hehe. Boleh ambik gambar lagi kat tepi dinding :p


Untuk Matlumat Lanjut
Contact Number : 03-7865 7228

1 comments