Website Untuk Sewa Kereta - RIDEASY.MY


Website Untuk Sewa Kereta - RIDEASY.MY | Salam. Haaaa jujurnya ini kali pertama uzu tengok ada website khas untuk sewa kereta.. Tak tau lah kalau memang ada.. Tapi selalunya , uzu kalau nak sewa kereta , selalu cari kat google, selalu cari kat hashtag #keretasewamurah , sebab tak tau wujudnya website khas untuk sewa kereta.. Haaa kerlas tak? Mungkin wujudnya website macam ni, akan lebih mudah dan senang customer macam uzu nak cari kereta sewa.. Hihi..

So nak tau apa website tu? Yeahhh website tu ialah https://rideasy.my/ !! Wahhh terbaik lah RideEasy!! Memang satu website yang sangat berguna di masa akan datang ! Nak cari kereta sewa, just masuk website https://rideasy.my/ dan boleh pilih kereta yang korang nak! Siapa ada harga sekali.. Hihi.. 

Apa itu Ride Easy?

https://rideasy.my/ adalah website satu-satunya yang website online yang menyediakan servis kereta sewa .. Ride Easy bermula pada August 2016 dan telah beroperasi website nya bermula pada hari ini selepas majlis pelancaran Ride Easy yang dirasmikan oleh CEO Ride Easy iaitu CEO Nizran Kudus dan partner Rizal Mukti. 

CEO Nizran Kudus

Ride Easy platform nak sewa kereta directly dari owner.. Mostly sebelum ni , kereta sewa kita sewa kat agent kereta sewa so customer tak direct dengan owner kereta so bagus lah kalau dapat direct pinjam kereta denga owner ... Kita pun boleh kenal siapa owner kereta tu..


Actually kan, rupanya Malaysia adalah negara yang kedua tertinggi yang jual kereta dengan harga tinggi.. Dibawah adalah perbandingan antara Malaysia dan Australia ! Haa terkejut tak? Tadi uzu pon terkejut, betul ke Malaysia second higher prizes yang jual kereta dengan harga mahal? Rupanya itu halikatlah.. Untuk contoh sebenar, boleh tengok gambar ni.. 




Bayangkan kat Australia dan Malaysia.. Harga dua(2) biji Honda Civic kat Malaysia sama harga dengan 22 bijik Honda Civic kat Malaysia.. Wahhhh banyak juga tu kan?? Fuhh bayangkan lah ..Betapa murahkan kereta di Australia berbanding kat Malaysia..

So mostly kereta-kereta mahal ini akan menyebabkan kita menghadapi masalah susah nak bayar kereta dengan harga kereta yang tak masuk akal.. Ada statistik mengatakan bahawa orang muda yang paling banyak bankrup pada zaman ini disebabkan oleh kereta.. Haa so untuk mengelakkan benda ni jadi, boleh lah cari side income untuk cover untuk komitment bulanan kereta korang..

Nak bagitau, Ride Easy sekarang buat offer car owners untuk letak kereta korang kat website https://rideasy.my  untuk diiklankan sebagai kereta sewa.. Uzu rasa yang ni macam best je kan, daripada tak guna kereta tu kan, boleh letak kat website Ride Easy dan korang just tunggu income dari website ni je.. Apa yang uzu suka mengenai website ni, untuk car owners, secure antara korang dan penyewa sangat secure lah ! Ada insurans dan sebagainya ... Surat agreement sewa kereta pun tak payak car onwers buat, Ride Easy memang dah sediakan agreemnt tu dalam website , korang just print the slip form the website after make a payment.. Hihi..

Cara-Cara Sewa Kereta Menggunakan Website RideEasy

Masuk website di https://rideasy.my/
Just masukkan alamat korang , bila nak pinjam dan bila nak pulangkan..
Haa tuu macam-macam jenis kereta ada.. Siap ada harga sekali..
Ok uzu nak sewa kera Myvi ni.. Sebab ni je murah hahahaha..So, Request This Car ..

Haa kalau nak sewa kereta ni, kena SIGN UP dulu.. Isi matlumat dan sign up.. Lepas sign up baru boleh sewa kereta ni.. Dengan profile korang, maka akan secara automatik tersedia slip dan agreement yang perlu korang print dan tunjuk kepada car owner sebelum ambik kereta. Then agreement kena sign kedua2 belah pihak. Setel :)

Haa apa yang uzu rasa best untuk website ni ada service fee, ada security deposit , sebagai car owner, untuk pastikan kereta kita yang disewakan adalah selamat dikembalikan, that why lah ada deposit bagai.. Insurans pun ada.. Haa cane best tak? Siapa yang nak sewa kan kereta kat website ni boleh tengok matlumat lanjut kat https://rideasy.my

CEO Nizran Kudus dan partner Rizal Mukti. 
 Kalau nak show off kereta masa raya kan syok ni :p Sewa kereta mewah kat sini hehe

 Cantikyaa model :p

So untuk nak tau macam mana nak sewa kereta, macam mana nak letak kereta korang kat website, atau nak tau apa yang rideasy offer untuk car owner, boleh lah contact info kat bawah okay? Salam :)

Untuk Matlumat Lanjut
Contact no : 03-20119878

0 comments