De Palma Eco Resort Kuala Selangor

De Palma Eco Resort Kuala Selangor | Salam. Review resort uzu kali ini terletak di Kuala Selangor yang terletak sangat jauh dari KL, perjalanan kira kira dua jam untuk ke De Palma Eco Resort.  Kehadiran para blogger dan media memeriahkan lagi FAMTrip kali ini..

De Palma Eco Resort Kuala Selangor

Terletak di tepi tebing Sungai Selangor, De Palma Kuala Selangor menawarkan ketenangan, ketenangan dan resort percutian percutian yang pasti akan membawa anda ke dunia yang berbeza. De Palma Kuala Selangor terletak di pusat bandar Kuala Selangor. De Palma Kuala Selangor secara harfiahnya hanya beberapa minit dari Bukit Malawati bersejarah yang mempunyai rumah api dan rumah-rumah kolonial lama yang dibina pada zaman British.

Kemudahan De Palma Hotel Kuala Selangor

  • Kolam renang
  • Bilik-bilik dan bilik mesyuarat jamuan.
  • Kemudahan Wi-Fi percuma
  • Perkhidmatan dobi
  • Keselamatan 24 jam.
  • Bilik-bilik


Dengan 48 chalet dan 12 vila untuk dipilih, tetamu boleh mengharapkan apa-apa tetapi tinggal di rumah yang selesa di resort. Semua bilik dilengkapi dengan penghawa dingin, warna atau TV plasma, bar mini di suite, telefon dan tentu saja Al-Quran, dan tikar doa di bilik-bilik Islam khas khusus kami. Nikmati pancuran mandian air panas dan sejuk di bilik mandi bersaiz penuh yang dilengkapi dengan sinki dan ruang kaunter yang luas.


Alamat: Jalan Tanjung Keramat, 45000 Kuala Selangor, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

Tempat-Tempat Yang Menarik Di Boleh Dilawati Sekitar De Palma Eco Resort Kuala Selangor

Hari Pertama

1. Bukit Malawati.

banyak tempat-tempat bersejarah di kawasan Bukit Malawati Kuala Selangor antaranya Makam Mak Dara, Makam Diraja, Perigi Beracun, Tangga Seratus, Telaga Tujuh, Batu Hampar, Meriam Penggawa, Bukit Belanda, dan Kota Malawati..

Batu Hampar
Meriam Penggawa

2. Kelip-Kelip Kampung Kuantan

Siapa yang tak pernah tengok kelip kelip, kawasan Kuala Selangor adalah kawasan terbaik yang terdapat Kelip-Kelip di Kampung Kuantan.. Kelip kelip boleh dilihat pada waktu malam sekitar 8-10 malam. Untuk melihat kelip-kelip, kena lah menyewa bot yang berharga RM53 untuk 1 bot yang boleh mencukup 4 orang.  Tips kena pakai spray halau nyamuk..

harga Tiket RM53 untuk 1 bot
 Kena pakai pelambung keselamatan. Sbb nak naik bot
Susah nak capture kelip kelip..
 Lepas setel kelip kelip..
 Lindungilah kelip kelip..

3. Dinner Di Depalma Eco Resort Kuala Selangor

Pengalaman pertama yang menyeronokan bila dapat dinner di sini dengan tema private ! Decoration ala-ala kat dalam hutan lah kekdahnya .. Hihi memang best dapat theme dinner macam ni.. Macam-macam Theme Dinner yang boleh request, pihak De Palma Eco Resort akan tunaikan permintaan u ols :) 

Alhmadulillah selesai sesi dinner di ala-ala hutan ni.. Makanan pun sedap-sedap.. Hihi.. Setel untuk hari pertama kami di De Palma eco Resort.. Untuk 3 hari 2 malam kami di sini, penginapan kami adalah ..

 Hari Kedua

4. Sky Mirror Kuala Selangor

Selepas breakfast, kami ke Sky Mirror yang terletak dekat Kuala Selangor.. Sky Mirror adalah pulau misteri yang hanya akan muncul selama beberapa hari setiap bulan: Pada hari ke-1 dan ke-15 bulan lunar, serta 4 hari sebelum atau selepas tarikh-tarikh ini. Ia juga digelar Salar de Uyuni dari Malaysia, selepas keajaiban semulajadi di Bolivia.

Sky Mirror juga merupakan rumah kepada kehidupan laut yang banyak selain dolar pasir, yang paling umum ialah kerang laut dan kerang bayi yang tersebar luas di pasir. Walaupun kecil, anda pasti akan jatuh cinta dengan jutaan kerangka bayi yang bergemerlapan seperti berlian di bawah matahari. Organisme marin yang lain yang menarik adalah anemoni laut, ketam pantai, ketam merah, ketam askar, kerang buluh. anggur laut, shell bailer, siput laut, dan pelbagai cengkerang.

Harga : RM80/pax

5. Taman Alam Kuala Selangor

Taman Alam Kuala Selangor adalah syurga untuk pelbagai flora dan fauna, Taman Alam Kuala Selangor (Taman Alam Kuala Selangor) terdiri daripada lebih 200 hektar tanah pantai di mana sebahagian besarnya adalah paya bakau .

Taman Alam ini membentang lebih daripada 800 ekar habitat yang berbeza termasuk hutan sekunder, muara sungai berlumpur dan mudflats, dan tasik payau yang dihalang oleh haiwan lembap.

Kawasan ini juga mempunyai lebih daripada 150 spesies burung dan 100,000 burung yang ditakluki, yang terdiri daripada 30 spesies, yang mengalir di sini pada penghijrahan tahunan mereka. Oleh itu, menonton burung adalah salah satu aktiviti yang menarik di Taman Alam Kuala Selangor.

Terdapat empat jejak untuk dilihat untuk melihat hidupan liar. Mereka adalah Egret Trail (550 meter), Pangolin Trail (1km), Bund Pantai (1.7km) dan Langur Trail (1.1km) masing-masing selama kira-kira 30 minit, 50 minit, 2 jam dan 2.5 jam.

Jam Operasi:
Harian: 9.00 pagi - 6.00 malam
Tambang / Kadar:
RM4 untuk Dewasa,
RM1 untuk Kanak-kanak (di bawah umur 17 tahun)
RM 2 untuk Warga Emas (melebihi 60 tahun)

6. Aktiviti Menunggang Kuda

Petang-petang aktiviti sebellum maghrib di Kuala Selangor ialah tunggang kuda!

 10. Night Walking

Aktiviti malam , pengalaman night walking, macam ala-ala tengah kem motivasi.. Memang sesuai dan best kalau kem motivasi dibuat di De Palma Eco Resort.. Pengalaman kami selepas makan dalam jam 10-11 malam.. Jalan didalam hutan dan mata kena tutup.. So kena berpaut dengan member. Kat sini lah nak tengok team work team kita camne..

 Hari Ketiga
  
11. Zumba 

Aktiviti zuma uzu tak dapat join sebab ada hal pagi-pagi tu.. Tapi sempat tengok diorang berzumba, room tour dan 

Sampai tu je aktiviti yang menyeronokkan untuk 3 hari 2 malam trip kami di De Palma Eco Resort.. Jadual kami sangat padat dan tak bosan ! Hihihi.. Yang penting kejap kejap makan ! Kejap kejap makan ! hehehe dah lah makan kat sini ni sedap ya allah tuhan saja yang tau.. Lagi-lahi teh tarik panas waktu hi-tea pepetang kat area swimming pool tu weii.. Dah berkali-kali diorang refill.. Hihi

 Kesimpulannya, uzu sangat rekemen u ols pembaca uzu yang setia ni kan, kalau nak cari tempat team building, memang sesuai kat De Palma Eco Resort.. Uzu bagi 5/5 bintang! Walaupun seperti yang u ols tahu kan, Kuala Lumpur di kawasan yang jauhhhhh sangat dari KL tapi pembangunan kat sini semakin baik.. De Palma Eco Resort adalah tempat yang stratergik di area Kuala Selangor. Siapa yang berminat boleh contact pihak De Palma Eco Resort okay? Salam.

Untuk Matlumat Lanjut


Gambar De Palma Eco Resort Kuala Selangor

2 comments