Pertandingan VEST Modul Fasa Pertama Telah Bermula

Pertandingan VEST Modul Fasa Pertama Telah Bermula | Salam. Selamat pagi. Ok sebelum ni uzu dah update mengenai VEST kat blog uzu, mungkin ada yang tak baca, mungkin ada yang baca. Thank you semua..Btw VEST ni ialah VARSITY ENTREPRENEURSHIP SKILL & TALENTS (VEST). . Pertandingan untuk mengasalah bakat-bakat para-para pelajar tak kira pelajar IPTA mahupun IPTS. Nampaknya pertandingan telah pun bermula dan fasa modul pertama tengan berlansung.. Wahhh agak-agak Universiti mana yang terlibat dan sporting ye yang join VEST ni.. Pasti meriah !!

Objektif VEST:
  1. Memupuk dan melahirkan usahawan di kalangan pelajar universiti awam tempatan 
  2. Membangunka nilai-  nilai keusahawanan dikalangan pelajar melalui bimbingan dan ilmu kemahiran keusahawanan  
  3. Menawarkan peluang perniagaan serta mengukuhkan dan mengembangkan perniagaan sediaada secara lebih sistematik dan dinamik
  4. Menyampaikan maklumat berkaitan agensi-agensi keusahawanan yang  menyediakan kemudahan pembiayaan, latihan, akses kepada pasaran, kemudahan infrastruktur dan sebagainya
  5. Mencipta peluang pekerjaan di pasaran dalam pelbagai sector.


Apa yang uzu disedia maklum, antara Universiti yang terllibat untuk fasa modul pertama ialah : 

- VEST UKM
- VEST UM
- VEST UNIMAP
- VEST UNITEN
- VEST MMU
- VEST MSU
- VEST USIM

Wahh tengok gambar pon macam bersemangat adik-adik kita ni.. Siapa tak nak menang RM10000? Semua nak kan ? Cash pulak tu.. Pastinya yang nak join tu ambik bidang yang berlatar belakangkan perniagaan dan keusahawanan..

 Uzu bab bisnes ni tak reti sangat tapi ada lah masa form 4 form 5, ambik subjek keusahawanan ni… Jadi tau tau sikit macam tu je.. So that’s why lah semasa VEST ni dijalankan, ada program-program yang dijalankan. Ada usahawan Berjaya buat talk, bagi motivasi, biar adik-adik dapat ilmu baru, ilmu yang lebih mendalam mengenai keusahawanan ni.. Para motivater nak asah bakat adik-adik kita, buat itu buat ini , macam-macam penganjur buat untuk mencari pemenang yang betul-betul berbakat. Tak mudah ye menjadi penganjur ni dan tak mudah juga bagi peserta. VEST bukan mudah jugua untuk para-para adik-adik ni nak bagi idea bisnes yang baik ni. Semestinya yang menang nanti ada lah yang terbaik. Macam tak sabar lah nak tau U mana yang menang  ni.. Ada kan UKM? UM ? Haa nantikan.

Jom lah kita tengok U modul fasa pertama :

Vest Universiti Kebangsaan Malaysia


Vest Universiti Malaya

Vest Universiti Malaysia Perlis

Vest Universiti Tenaga National

Vest Universiti Sains Islam Malaysia

Vest Multimedia Universiti

Management and Science University
Wah meriahnyaa student-student yang ambik bahagian dalam VEST pada tahun ini.. Macam-macam karendah yang kita nampak.. Ada yang happy, ada yang berkerut dahi, ada yang macam peningg . Semua reaksi semata-mana untuk bertanding dan mengasah bakat keusahawanan. 

Pada peringkat mdul fasa pertama ada 9 Universiti.. So agak-agak uuntuk fasa seterusnya? Apa yang berlaku kepada peserta? Siapakah yang akan jadi finalis dan memegang gelaran juara? Haaa nanti kan ye .. Jom lah sesiapa pembaca blog uzu, meh lah kita support Universiti masing-masing ! Uzu nak support Uniten !! Sebab uzu pernah intern kat Uniten. hihi . Go go UNITEN ! Untuk mengetahui update terkini mengenai VEST 2017.. Boleh tengok info kat bwah ye. Dan jangan lupa tengok video-video VEST di SINI , macam-macam video yang Fizo Omar Channel upload. Sesambil tu jangan lupa subscribe channel youtube VEST MALAYSIA, p youtube cari je "VEST MALAYSIA" ye.. Ok lah salam :)

Untuk Matlumat Lanjut
Facebook : VEST MALAYSIA
Instagram : @vest_malaysia
Twitter : @vestmalaysia
Youtube : VEST MALAYSIA

2 comments