Skincare Tea Tree Series Meditree Daripada Bahan-Bahan Organik

Skincare Meditree Daripada Bahan-Bahan Organik | Salam. Meditree ni actually nama pokok yang di ambil namanya dari salah satu pokok di Australia, iaitu Pokok Medi, so produk ni asalnya dari Meditree. Kenapa Meditree memilih Medi Tree sebagai salah satu bahan utama produk ni kerana Australia Tree ni ada banyakkk lebih 80% tumbuhan yang unik dan banyak researcher yang mengkaji mengenai botanical di Australia.  So terhasillah Meditree products.
Meditree ni korang jangan risau sebab bahan-bahan bebas dari bahan-bahan syntetic, bebas daripada bahan-bahan dari binatang, bebas daripada plastics. Meditree ni di sahkan oleh OFC iaitu made in organic certified facilities, not tested on animal, vegan , certified by UK vegan society yang make sure kan takde bahan terlarang di dalam produk and of coz Meditree ni buatan dan dimiliki Australian :)

Meditree menghasilkan produk yang berbentuk  Tea Tree Series. Untuk nak nampak muka kelihatan segar dan untuk muka bersih tanpa jerawat, uzu suggest korang guna Tea Tree Series daripada Meditree. Tea Tree Series adalah pencegah bakteria secara semujadi. So ianya selamat sebab tea tree kan bahan organical so InsyaAllah semalat dan berkesan.

Untuk kulit yang sangat oily macam uzu, kena rajin pakai pelembab, moisturiser, punca kulit berminyak sebab berlebihan minyak dalam muka sebab air kurang.. So minyak tak balance.. Tu sebab muka kita banyak minyakk macam uzu ni. Tak rajin minum air hihi. Kalau tak rajin minum air, kena rajin pakai moisturiser ataupun hydrator. Dalam set tea tree series ada hydrator. Btw bukan setakat kulit oily, combination dan kulit yang banyak jerawat dan jeragat sangat lah sesuai :)


Cara-Cara Pakai Tea Tree Series Meditree

1. Tea Tree Facial Cleanser
Pakai lah pencuci muka .. Best giler ..Lembut je bila lepas cuci..
Ambik sedikit cleanser dan letak di tapak tangan..
lepas tu sapukan kat muka then tonyohh tonyoh sampai bersih. Bilas.
Sesuai untuk : Oily, combination , acne prone skin . Tea Tea akan remove mingak -minyak yang ada didalam kulit kita ..Guna siang dan malam.

2.Tea Tree Hydrator
lepas cuci muka kena pakai moisturiser, hydrator ni bertindak sebagai moisturiser sebab fungsi nya sama untuk melembapkan kulit 
 sesuai untuk kulit jenis combination dan jerawat dan jeragat
Lepas basuh muka, tempek yang ni.. Letak sikitt j ekat muka dan leher. Apply siang dan malam

3. Tea Tree Cleansing Scrub & Mask

Scrub ni paling best.. Hihi dapat buang kulit mati yang ada..yang ni boleh jadi cleanser dan juga scrub dan masak.. Untuk normal, oily, combination, skin sahaja.
 Nak muka licin, muka cerah kena gentel scrub kat muka seminggu dalam sekali dua. Boleh pakai malam atau siang. Pakai 15 minit je tau ! jangan lama-lama :)

 4. Tea Tree Acne Gel
Bertindak sebagai pemusnah jerawat. mana-mana yang ada jerawat tu, pakai yang ni 
  Sesuai untuk kulit oily, combination dana cne prone skin . Apply 1 atau 2 x sehari..

5. Tea Tree Oil
Bertindak untuk buang jerawat. Letak kat jerawat korang.. Jangan letak keseluruhan muka.


Sebelum Pakai Tea Tree Series Meditree 

Selepas Pakai Tea Tree Series Meditree 

Best gila bila dah pakai satu set Tea Tree Series Meditree ni. Lagi-lagi bila pakai scrub tu. Fuh terbaik habis. Bila basuh kulit lembut giler wei.. Macam pakai syampoo je. So kalau korang nak try, uzu suggest korang pakai produk ni.. Cari je kat Watson, sure jumpa :)

Harga-Harga Tea Tree Series

Tea Tree Facial Cleanser - RM20.90 ( Tak termasuk GST )
Tea Tree Hydrator - RM23.75 ( Tak termasuk GST )
 Tea Tree Cleansing Scrub & Mask - RM23.75 ( Tak termasuk GST )
Tea Tree Acne Gel RM14.55 ( Tak termasuk GST )
Tea Tree Oil - RM28.00 ( Tak termasuk GST )


Sebarang Pertanyaan dan pembelian

3 comments