Penyelesaian Kepada Orang Yang Buta Warna - Contact Lens For Colorblind Only At USJ Optometrist

Penyelesaian Kepada Orang Yang Buta Warna - Contact Lens For Colorblind Only At USJ Optometrist | Salam..Kekadang kan, kesian kan yang sesiapa ada masalah buta warna ni? Yelahh nampak je memang normal tapi actually diorang ni mesti tertekan sebab tak ada yang tak dapat bezakan warna merah, ada yang tak pernah bezakan warna kuning atau pun tak boleh bezakan kaler hijau.. Uzu ada member blogger, dia tak dapat bezakan warna hitam dengan warna merah. Dia nampak merah itu adalah hitam.. Haa so selama ni memang tak pernah nampak kaler merah lah kekdahnya kan? Rasa macam hiba je rasa, kesian pun ada.. 

Buta warna ada 4 jenis, Normal, Deuteranomalia, Protanopia, Tritanopia dan Buta Sepenuhnya..Mungkin kalau korang tengok gambar ni, korang faham kot macam mana diorang tengok sesuatu benda tu :D Nasib baik orang-orang yang buta warna ni ada ujian khas untuk ujian buta warna jpj..Kalau tak... memang tak memandu lah kan.. Tapi terfikir juga kan, macam mana org buta warna drive? Macam mana diorang tengok trafic light? Macam ni gamaknya lah kot kan..
Faktor buta warna ni actually dari genetik, turun temurun dari family , penyakit, umur, bahan kimia dan effect ubat. Ini merupakan beberapa faktor. So better korang berhati-hati dari lah elakkan dari terjebaknya faktor-faktor buta warna ni..

So ini berita baik kepada korang yang ada alamai masalah buta warna. USJ Optometrist ada penyelesaian kepada masalah buta warna korang. USJ Optometrist adalah klinik yang ada menyediakan contact lens untuk buta warna, so sesiapa yang nak nampak normal, boleh lah beli contact lens dengan USJ Optometrist . Bukan tu je, kalau nak buat spek khas untuk buta warna pon boleh tapi mahal sikit lah sebab harga dalam RM3000+ gitu..Sapa kaya boleh lah  beli kan? Sapa yang tak mampu buat spek tu, boleh beli colorblind lens. Dengan adanya lens ni, Ishihara test dan Farnsworth D-15 test boleh lepas dengan senang.. 

Kalau kat luar negara, memang lagi mahal harga lens ni tapi kat USJ Optometrist, diorang dah ada ready stock kat USJ Optometrist so kalau nak tengok-tengok bolehlah datang ke USJ Optometrist. Semua info yang terkini pun boleh didapati dengan di situ. Siapa yang tak kenal dengan USJ Optometrist, memang famous di kalangan klinik swasta mahupun hospital kerajaan disebabkan skill dan produk yang mereka jual.

Di USJ Optometrist , bukan sahaja ada penyelesaian buta warna, ada macma-macam jenis rawatan berkenaan mata boleh didapati di klinik mereka.
Kepada yang ada masalah-masalah seperti di atas bolehlah datang ke klinik untuk membuat appoitment, untuk tempahan, boleh contact atau datang sendiri ke klinik mereka di info kat bawah. Sila call dulu tau tuk buat appoitment..Harap-harap sesiapa ada masalah buta warna ni, boleh dapat dibantu serba sedikit . Btw jangan lupa sebarkan kepada kengkawan atau saudara mara, family ke ape ke yng ad abuta warna, mohon baca entry ini. Sama-sama kita bantu mereka. OK? SO..Good luck korang ! Salam.
Untuk Pertanyaan Lanjut
Usj Optometrist,
28, jalan usj 10/1E, taipan, subang jaya, selangor, Malaysia
Tel: 03-80119038
Email: usjoptometrist@yahoo.com
Business hours: 11am to 9pm

3 comments