Bengkel Fotografi Kelab Blogger Ben Ashaari Bersama Photographer Terhebat Mohd Adhadi Mohd !!

Bengkel Fotografi Kelab Blogger Ben Ashaari Bersama Photographer Terhebat Mohd Adha Mohd !! | Salam. Ini lah misi utama kami datang ke Agrofarmstay Melaka kali ketiga. Bengkel yang sememangnya membuatkan blogger-blogger KBBA exciited nak datang! Ada yang datang dari Kelantan, dari Perak semata-mata nak datang Bengkel Fotografi ni..
Bagi uzu, bengkel fotografi ni memang patut sangat blogger join sebab inilah masanya kita nak belajar amcam-macam tentang camera dan gambar. Macam mana nak ambik yang baik untuk event, untuk food review dan macam-macam review. Tak semua blogger ada asas fotografi . Sekarang ni semua pakai fon je ambik gambar. Blogger yang ada DSLR tak ramai tapi yang ada DSLR pun, bukan reti sangat pun nak setting camera dengan betul, Betul tak? Haaa so inilah masanya .
Apa yang uzu belajar tentang bengkel ni, macam mana nak ambik gambar dengan tekni pencahayaan yang betul, cari mencari sudut pencahayaan lembut, pencahayaan keras dan macam-macam lagi lah teknik berkaitan pencahayaan. Semua duk fokus belajar.. 
Lepas belajar kat dalam, Encik Adhadi bawa kiterang belajar ambik gambar kat outdoor lah. So memang berbeza pencahayaan dalaman dan luaran ni. Banyak nak kena setting ni. Kami juga belajar tentang latar belakang sesuatu gambar. Kekadang kita ambik gambar, latar belakang dia kena lah cantik kan.. Uzu takde camera DLSR pakai fon je . Tu pun yang lain tengok blogger lain buat macam mana..
Dari jam 10 sampai lah 4 petang kiterang belajar teknik fotografi ni alhamdulillah secara jujurnya uzu berpuas hati dengan ilmu yang disampaikan oleh Encik Adhadi Mohd. Rasa macma tak puas . Macam nak belajar lagi sampai ajdi photographer yang baik. Cis! Berangan nak jadi photographer. Uzu memang suka ambik gambar tadi DSLR takde. Pity me. Hehehe.

Well, kalau korang ada minat nak belajar tentang DSLR , bolehlah beli CD ni. Ada 3 jenis CD so jangan berkira sangat ye tentang ilmu DSLR ni. Sebab inilah permulaan yang baik untuk kita. mana tau jadi photographer hebat ! Jom berlambak-lambak bertingkek tingket kan.
Yang berminat boleh PM  Encik Adhaadi Mohd . Sebarang pertanyaan dan info lanjut berkaiitan CD ni. Haa mana tau dapat diskaun kan. Hehe. ok lah bye Slam. Good luck semua !!

Facebook : Adhadi Mohd III
Instagram : @Adhadi_mohd 
Website : www.adhadi.com

5 comments