Telekung Lycra Tidak Sah Solat

As-Salam

Telekung Lycra Tidak Sah Solat | Uzu baru terbaca satu artikel ni tentang sah ke tak pakai telekung  jenis kain lycra untuk solat. Uzu percaya ramai yang pakai telekung jenis lycra ni dan mungkin ada yang tak tahu atau buat-buat tak taw.

Kalau uzu sendiri, tak yah tanya ustaz pun tau benda ni tak boleh kan, sebab ia menampakkan bentuk badan. So uzu sendiri tak beli jenis kain macam tu. Ok baca apa yang ditulis Ustaz Fadli Yusof.


Siapa yang tak tau telekung Lycra macam mana, boleh google image ye. Kalau nak solat, biar tebal takpe, asal tak nampak bentuk tubuh dan tak melekat. Pasni, boleh bungkus telekung lycra letak dalam almari, beli telekung jenis lain pula.

Uzu cuma sampaikan, tak nak kisah atau buat-buat derk pun, sukahati lah ye. Tu dari korang sendiri lah. Uzu bukan baik sangat nak menasihat, cuma nak sampaikan info. ok lah , bye. Salam..

29 comments