Beberapa Sebab Lelaki/Perempuan Itu Curang Dalam Hubungan

As-Salam


Beberapa Sebab Lelaki/Perempuan Itu Curang Dalam Hubungan | Nak kongsi pengalaman uzu sendiri dan gabungan pengalaman orang lain. Mana tau bantu korang tuk elak kes curang-curang ni.

1. Pasangan "busy" kalah perdana menteri :
Jangan ada di depan mata, so pasangan pun rasa sunyi. Pastu layan orang lain. Nak salahkan siapa?

2. Cinta jarak jauh : 
Ada bagusnya cinta jarak jauh dan ada juga buruknya. Kebanyakkan cinta jarak jauh berakhir dengan orang ketiga

3. Setia dikhianati : 
Kita dah setia tapi pasangan kita kantoi curang. Kita pun kesabaran dah tak boleh sabar dan diri tercabar bila setia dikhianati. Mungkin curang sebab nak balas dendam. "kau  boleh, aku pun boleh !"

4. Pasangan terlalu mengongkong : 
Ada kes nak wasap tanya assignment pun dengan classmate pun, pasangan rasa cemburu. Belum kahwin dah nak cemburu. Nak keluar pun , nak kena send gambar wasap setiap saat tuk tunjuk bukti. Terlalu mengongkong sampai pasangan rimas, lalu........ ? Curang senyap-senyap !

5. Bosan dengan cara bercinta yang hambar dan tak matang : 
Tak ambik berat tentang pasangan memasing, sampaikan pasangan ada di Australia pun dia tak taw. Pasangan yang tak matang pun, boleh membuatkan pasangan u ols rasa nak cari org lain..

6. Last sekali , cinta dah pudar : 
Bila cinta dah pudar, sayang nak lepaskan kekasih lama. Tapi takda rasa bersalah pula nak curang.

Ragam manusia. Lelaki atau perempuan semua sama ja. Sebab-sebab di atas hanyalah satu alasan.. Yang pasti Allah telah tentukan begitulah takdirnya. Kita hanya mampu belajar daripadanya :D Kan?



6 comments