Buffet Ramadhan 2014 Di PICC Putrajaya

As-Salam



Bersempena bulan Ramadhan Al-Mubarak yang bakal menjelang, Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) memperkenalkan promosi Berbuka Puasa iaitu ‘Buffet Ramadhan 2014‘ yang bertemakan “Hidangan Tradisi Warisan Budaya“. Buat julung kalinya PICC memperkenalkan pakej berbuka puasa dengan 200 hidangan yang menampilkan juadah tradisi dan warisan Melayu sebagai tarikan.

Pakej berbuka puasa ini akan bermula pada 30 Jun 2014 sehingga 25 Julai 2014 dengan kadar bayaran sebanyak RM80.00 untuk dewasa dan RM40.00 untuk kanak-kanak. Bagi kanak-kanak bawah umur 5 tahun, masuk adalah percuma. Buffet bermula dari jam 6.30 petang hingga 10.30 malam. Yang istimewanya, pada minggu pertama iaitu 30 Jun hingga 6 Julai, PICC memberi diskaun sebanyak 10% kepada pengunjung.


Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.

Antara hidangan yang menjadi tumpuan adalah Gulai Tunjang, Briyani PICC, Kambing Panggang, Ayam Panggang Pedas Pucuk Paku, Rendang Paru, Sambal Goreng Jawa dan lain-lain lagi hidangan yang berkongsepkan Tradisi dan Warisan Melayu. Buffet ini menampilkan sajian dihidangkan mengikut tema seperti “Pembuka Selera”, “Sup Masyuk Berasap”, “Gerai Utama PICC”, “Mangkuk Panas”, “Kawah Berapi”, “Sejuk Badan”, “Kebun Buah Pak Rusmi” dan “Dahaga”.

Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.

Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.

Sinonim dengan bulan Ramadhan, PICC turut menyediakan pelbagai jenis bubur seperti Bubur Lambuk PICC, Bubur Kacang Hijau Durian, Bubur Pulut Hitam, Pengat Labu, Pengat Pisang, Bubur Cha Cha dan Bubur Gandum sebagai pelengkap untuk berbuka puasa.

Selain promosi hidangan tradisi Melayu, turut disediakan hidangan berasaskan pasta iaitu Spaghetti, Fettuccine, Penne, Linguine, Aglio-Olio beserta sos Bolognese dan Carbonara.
























Selain itu, cabutan bertuah kepada para pengunjung juga turut disediakan. Hadiah yang ditawarkan sangatlah lumayan seperti wang tunai RM3,000, TV LED 40 inci, Samsung Galaxy Note 3 dan banyak lagi. Para pengunjung juga bakal disajikan dengan nyayian dari Rosma Akademi Fantasia ketika menikmati hidangan berbuka puasa.

Bagi pengunjung yang datang dari jauh atau yang ingin menikmati hidangan hingga lewat malam, pihak PICC turut menyediakan Solat Tarawih  berjemaah di surau yang disediakan.

Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H. Buffet Ramadhan 2014 PICC Putrajaya. Tempat Terbaik Untuk Berbuka Puasa Di Putrajaya, Kuala Lumpur, Selangor Dan Sekitar. Ramadhan 1435H.

Kepada yang berminat dengan pakej istimewa ini bolehlah membuat tempahan dengan menghubungi talian 03-88876162. Jangan lepaskan peluang menikmati hidangan berbuka yang sangat istimewa ini!

PICC juga turut menawarkan pakej berbuka puasa korporat bagi syarikat-syarikat tau mana-mana badan yang berminat berbuka puasa bersama kakitangan mereka. Sekiranya berminat segeralah hubungi talian 03-88876000 atau lawati laman web PICC di http://www.picc.com.my/. Anda disarankan supaya mengikuti dengan “Like” page rasmi PICC di facebook iaitu http://www.facebook.com/piccmalaysia kerana setiap update akan dilakukan di laman page FB rasmi PICC atau follow twitter PICC @piccmalaysia.

Untuk mendapatkan maklumat korporat PICC atau sebarang pertanyaan, sila hubungi Cik Kumari Nahu di talian 03-8887 6000 atau emelkan terus ke kumari.nahu@picc.com.my.

9 comments