Event Sidang Media Glasstech Asia 2013 Di KLCC

Assalamualaikum

Pada 28 Oktober 2013 bersamaan hari Selasa, satu sidang media pameran Glasstech Asia 2013 diadakan yang bertempat di Kuala Lumpur Convention Centre Centre (KLCC) . Sidang media dan pameran Glasstech ini diadakan bagi mempromosikan dan memperkenalkan industri glass kepada Asia dan juga memgumumkan bakal mengadakan pamera Glasstech Asia 2013 pada 25 - 27 November 2013 ini di Hall 3, 4, 5, dan 6 di KLCC

Malaysia merupakan kali pertama diadakan pameran Glasstech ini dan Malaysia sangat beruntung kerana pameran ini akan membantu industri binaan berkembang mengikut permintaan dan keperluan projek pembinaan pada masa kini.  Glass Hub of Southeast Asia adalah pameran yang sukar sekali ditandingi kerana mempamerkan sesuatu dari pelbagai negara dan gambaran yang mendalam tentang pembuatan dan cara pemprosesan kaca, produk dan sektor bahan.

Tahun ini sahaja, akan ada acara yang dijangka menarik perhatian banyak perserta iaitu dalam jangkaan 250
peserta dari 30 negara serta 4500 pakar perdagangan djiangka bakal menjad 18.5 Juta USD $.


Pada sidang media tersebut seramai 5 orang panel terlibat iaitu :

  1. Mr. Edward Liu (Group Managing Director of Conference & Exhibition Management Services (CEMS), Co-Organiser of Glasstech Asia 2013)
  2. Mr. Gan Chee Siong (Chairman of Singapore Glass Association (SGA), Co-Organiser of Glasstech Asia 2013)
  3. Mr. Ho Sai Woo (President of Malaysia Glass Association (MGA), Local Host of glasstech Asia 2013)
  4. Ir Looi Hip Peu (president of Malaysia Green Building Confederation (MGBC), Supporting Organisation & Conference Partner)
  5. Ar Chan Seong Aun (President of Pertubuhan Arkitek Malaysia (PAM), Supporting Organisation & Conference Partner)

Pameran Glasstech Asia 2013 dihoskan oleh Malaysia Glass Association (MGA) dan dianjurkan bersama oleh Singapore Glass Association (SGA) dan conference & Exhibition Management Services Pte Ltd (CEMS).

Glasstech Asia kini dalam usaha untuk pembinaan ECO, Glasstech Asia 2013 yang bakal mengadakan 2 seminar utama  iaitu "The Green Building Seminar 2013 yang menumpukan pada 'Glass & Facade' : The Green Building Perspective" dan seminar oleh Pertubuhan Arkitek Malaysia dengan tema "Our Glass solutions : Our Key to Success."

Bagi mereka yang berminat untuk menyertai Glasstech Asia 2013, boleh mendaftar secara online di www.glasstechasia.com.sg/en/visitor-registration ianya juga terbuka kepada orang awam selain mereka yang terbabit dengan industri glass.

0 comments