Trip To Labuan

Trip To Labuan: Yeahh akhirnya dapat juga berpijak di tanah Labuan setelah bermacam dugaan dan rintangan yang melanda hidupku. Ikutkan suda lama dan berkurun2 , berjuta perancangan mo p labuan tapi ada aral yang melintang..
So nasib baik lah 30.10.2010 jadi juga aku masuk Labuan ni.. Kali ni Allah permudahkan perjalanan ku ..

Bangun pagi Jam 5.40 dan segera bersiap.. Jam 6 lebih aku membawa diri ke Jesselton Point bersama Bff ku .
Sampai Jesselton kira-kira Jam7 lebih.. Breakfast di sana .. Jam7:30 ada suda pengumuman kena suruh naik Feri .. So dengan perasaan yang riang girang ni , naiklah feri menuju tempat duduk Kelas A di bahagian atas..

Hissshhhhhh sejuk rupanya dalam Feri ni.. Pakai baju tebal pun masi terasa sejuk tu.. Macam di Korea ja aku rasa.. Bermula lah perjalanan ku .. Dalam feri aku cuma tidur ayam ja.. Kesejukan tahap giban .. Pening kepala macam mo muntah ja. Nasib baik nda muntah2 .. Syukur alhamdulillah.. Kalau muntah dalam feri, bikin malu ja.. bikin saham turun .. Ha. Ha. Ha. Ha..

Perjalanan dari KK-LB mengambil masa 3Jam ..
Selama 3 Jam tu lah banyak khayalan.. Dup Dap Dup Dap rasanya .. Maklumlah akan bertemu dengan Mak my Incik ..

Masa berlabuh, kami di sambut oleh Cik Fareni .. Memandangkan Cik Jannah ada urusan, so terpaksalah kami membawa diri bersama Cik Far .. He He He He .. Along + cFar ehem2 ka? Ha..Ha..Ha..

Langkah pertama menuju sekeliling bandar untuk mencari hotel untuk Along .. Pusing sana pusing sini, berhenti sana berhenti sini, tanya sana tanya sini .. So dapat juga hotel untuk Along, Wilayah Inn ..

Lepas tu, kami beralih pula ke rumah Cik Julie di Kg Bebuluh .. Jauh rumah cik Julie kita ni.. Nasib baik naik kereta.. Kalau jalan kaki, 2hari 2 malam baru sampai.. He He He He ..

Sesampai di rumah Cik julie, kami singgah sekejap di rumahnya.. Di sambut oleh mama nya .. Stay sekejap ja.. Nda lama memandangkan pelbagai perancangan dan mengejar masa .. He He He He.. dapat juga berkelnalan dengan family Cik Julie kita ni.. Lain kali datang lagi :)

Langkah seterusnya ..
Kami p Muzium ..

Lepas tu p Muzium Marin .. Hi Hi Hi .. Banyak hidupan laut yang baru aku kenal ..

Lepas ja p Muzium , kami beralih ke tempat makanan tu. Aku pun nda pasti apa nama tempat tu ..

Yang aku tau, order makan , order minum dan makan .. Tapi malangnya, nda sedap pula makanan tu.. Nda habis makan .. sayang eh .. aku makan beberapa suap ja. Ada something wrong dengan Mee tu.. Nda sedap. Nda tau Mee apa diorang guna..

Hmmm masa makan tu, suda la Mee nda sedap.. Datang lagi orang gila seksi .. Suda lah harum semacam . Lagi la aku teda selera makan ..

Lepas makan ja , cFar n Julie bawa kami p round pasar2 .. Round punya round, nampak la baju idaman aku.. Lama suda design baju tu aku mau, tapi nda kesampaian.. Naa nasib baik murah terus aku rembat ..
Baju I LOVE LABUAN.. Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha ..

Lepas jalan-jalan, kami pun pergilah ke satu tempat ni .. Aku pun tidak pasti apa.. kami p tempat yang tidak aku pasti apa... ada juga p Pantai tu .. P minum kelapa muda :)

Ehem-Ehem.. Ada orang bermadu asrama di pantai.. bermadu kasih di tepian ombak.. Ha Ha Ha Ha . Tidak lain tidak bukan.. cAlong dan cFar .. Nasib baik teda ustaz, kalau ada, Kawin suda kamu.. Hehe

Diorang ni pandang2 jeling2 ka ni? Ha Ha Ha Ha.. Jauhnya jarak.. Maklumlah.. 2-2 pun alim .. Ini bar la namanya Cinta sampai ke syurga :) Aku doa kebahgian mereka.. Jarak jauh bukan penghalang.. Ym ada.. Skype ada.. 3G ada ba.. Apa susa .. Yang penting masing2 kena lah setia kan ..

Perjalanan kami di teruskan ke Taman Burung ..

Lama suda nda main ayunan ni.. Best gila.. Nampak ja terus main.. Ha Ha Ha Ha Ha.. Best .. Aku n Julie main tinggi2.. Ha Ha Ha.. kalah budak2 kecik ...

Jeng.. Jeng .. Jeng
Ada orang dating lagi.. Hi Hi Hi Hi .. Baik kamu kawin .. Pak Mentua macam suda merestui kamu ja tu :)

Lepas berjalan-jalan di Taman Burung ni , Kami pun menuju ke Taman Damai ....... Sekali tunggu cJannah datang sana ..

Berkurun lama kami jalan-jalan.. dari pagi sampai petang baru cJannah datang .. Dia ada urusan tadi.. Busy bersama Incik Mardi dan ada saudaranya meninggal .. So kelamaan menunggu deh ..

Sepatutnya malam tu kami ada janji mo main bowling di Ujana Kewangan (UK) tapi memandangkan ada kenduri di ruma Mak Mertua aku, kami pun p la kenduri itu sekali dengan tahlil orang meninggal tu .. So aku ikut Jannah balik rumah .. Mandi dan bersiap.. cAlong & Julie ikut cFar balik rumah .. Yang bestnya, Along disambut baik oleh keluarga cFar. Wahhhhhhhh .. Boleh tahan cAlong.. Gentleman.. Siap kena sediakan sejadah untuk cAlong solat.. He He He .. Itu yang aku dengar cerita la.. Hi Hi Hi Hi Hi ..

Lepas bersiap, tiba masa menuju rumah Ibu mertua ku .. Rumah Incik Toha ku.. Ya Allah .. Berdegup kencang .. c Along n cFar suda ada menunggu kami di Simpang Sg Miri tu ..

Hmmmm :) Dah sampai ruma Ibu Mertua ku, Salam punya salam, kenal punya kenal, tau la suda siapa bakal menantunya .. Ha Ha Ha Ha .. Ada perkara yang menyedihkan berlaku tapi malas mo cerita la..
Sepanjang di rumah Sang Incik , aku rasa nervous la.. Nasib baik Mak & Abg sulungnya Ok ja.. Tapi aku tidak berkesempatan mengenali ayahnya tapi sempat mendengar dan menghadiri ceramah liau laki nya .. Uikss kami duduk di barisan paling depan. Gilaaaa.. Mo jatuh jantung.. Takut ni .. Semasa ceramah berlangsung, aku cuma dengar dan tidak banyak bergerak.. Betapa sakitnya kaki.. Mo bergerak tapi malu-malu lagi.. Di depan ada ayahnya.. di belakang Mak sang incik ada .. di depan ada Liaunya .. Naaa rasa la kaki kebas..

Selepas selesai .. berkemas-kemas , Makan dan Minum .. Kami pun balik ..

Hujan lebat masa tu .. cFar balik sendiri.. cAlong ikut kami.. Pada awalnya cAlong kami mo hantar balik hotel tapi memandangkan hujan lebat, Mama cJannah suruh tidur rumah.. So Along tidur di rumah cJan la.. Tidur di bilik adik dia cizzat ..

Pada keesokkan hari, Jam9 pagi kami berjalan-jalan lagi.. Pada awal rancangan, mo beli kain kunun tapi memandangkan ada masalah teknikal nda jadi la.. Then kami p Beli tiket feri dan beli tiket bas .. Murahnya semuanya, Rm19 .. Lepas tu singgah ni Sky Jaya, beli coklat ..

Lepas tu, kami kembali ke rumah cJannah . Ambil mama nya. Kami menuju ke rumah orang kahwin . Dengan berbaju biasa, kami buat selamber ja..

Ha Lepas makan-makan kasi kenyang perut , kami hantar lah mama cJan balik dulu . Then menuju ke War Memorial .. Nice place .. Nice background ..

Ha Ha Ha Ha .. Ingatkan kuburan .. Rupanya simen biasa seja tu ..

Lepas puas bergambar-gambar, kami menuju ke Ujana Kewangan (Uk) .. cAlong mo p jumpa cFar untuk kali terakhir dan memberikan coklat .. Ha Ha Ha.. diorang ni kena buli saja .. Kena kasi pasang2 .. Ha Ha Ha . Ha Ha Ha Ha .. Lepas tu round tengok2 apa ada di Uk ..

Lepas tu, kami pun balik dan kena hantar p feri tu .. Sedih dan sebak rasa hati ini .. Terutama cAlong.. sebelum balik dia sempat bergambar di kereta milik cFar .. Hi Hi Hi

Kereta ni lah yang bawa kami jalan-jalan.. Dan yang paling penting kereta ni lah yang banyak kenangan untuk mereka berdua.. Hi Hi Hi Hi ..

Feri Jam 1:30pm .. Labuan - Menumbuk dalam 1 Jam Lebih .. Then ada bas yang menunggu kami . Bas Express warna hijau :)

Menumbuk - kk , lebih kurang 2jam setengah .. Sampai ja di Kk, kami terpaksa la jalan kaki p Terminal.. Suda la hujan lebat.. basah kami.. Sempat lagi singgah di KFC di Wawasan Plaza .. Makan sekejap dan terus balik..

Itu lah kisahnya ..
Lain kali aku datang la lagi.. Bila ada masa dan ada bajet juga la.. Best dapat jalan-jalan di Labuan.. Bukan seperti aku sangka .. Not Bad la ..
So yang nda dapat Join tu, rugi lah kamu .. Ha Ha Ha Ha Ha Ha Ha ..