Tempat Menarik Di Hokkaido Japan Pada Musim Salji (Muslim Friendly) #Day4


Tempat Menarik Di Hokkaido Japan Pada Musim Salji (Muslim Friendly) #Day4 | Salam.. Wahhh ni last artikel uzu mengenai Hokkaido.. Sebab dah tinggal nak cerita hari keempat dan kelima lagi .. Untuk hari keempat, selepas je checkout , kami dari Sapporo Station nak ke New Chitose Airport untuk ke Lake Shikotsu Visitor Centre.. Bila dah sampai airport, ada pihak Hokkaido Tourism jemput kiterang naik kereta dan terus ke Lake Shikotsu..

Danau Shikotsu terletak di bahagian barat daya Hokkaidō. Ia mempunyai kedalaman purata 265 meter (869 kaki) dan kedalaman maksimum 363 meter (1,191 kaki), menjadikannya tasik kedua paling dalam di Jepun, selepas Lake Tazawa. Ia adalah tasik terbesar ke-8 dengan kawasan permukaan di Jepun dan yang kedua terbesar di tasik kaldera Jepun, diatasi hanya oleh Tasik Kussharo. Ia dikelilingi oleh tiga gunung berapi: Gunung Eniwa di utara dan Gunung Fuppushi dan Gunung Tarumae di selatan. Kaldera terbentuk di holocene apabila tanah di antara gunung berapi itu reda.









Oleh kerana kedalamannya, jumlah Lake Shikotsu mencapai 3/4 jumlah Lake Biwa, tasik terbesar di Jepun, walaupun hanya memiliki 1/9 kawasan permukaan tasik itu. Oleh kerana kawasan permukaan kecil kepada nisbah kedalaman, suhu air tetap agak berterusan sepanjang tahun, menjadikannya tasik ais paling utara di Jepun. Sungai Bifue, Okotanpe, Ninaru dan Furenai memakannya, dan cawangan utamanya adalah Sungai Chitose.

Lepas je selesai short tour kat sini, kiterang terus ke office baru  Hokkaido Tourism di Hokkaido Tourism Station. Thats mean, diorang ada ofis area denkat dengan train.. Masih dalam pembinaan tapi apa yang uzu tengok, akan banyak manfaat yang tourism sendiri sendiakan.. Nantikan ye guyss bila dah siap :) 
Meeting dengan Hokkaido Tourism
 Lepas meeting memasing kebulur, so we ols dinner di Indian Restaurant The Raj
Thanks for the treats !!

Yeahhhhh !!! Dah setel uzu update menngenai trip uzu sepanjang 5 hari 4 malm di Hokkaido Jepun. Diharappp pihak Hokkaido jemput lagi lagi uzu di masa akan datang.. InsyaAllah !! Hokkaido memang satu tempat yang awesomee ! Lagi-lagi pada musim salji.. Hihi guyss thanks for reading yus.. Love youuu. Salam :)

"Muslim Friendly Fam Trip Hokkaido Japan by Hokkaido Tourism"

0 comments