SoulBeauty Spa Muka Terbaik Di Puchong !


SoulBeauty Spa Muka Terbaik Di Puchong ! | Salam.. Hi koranggg :p Sihat? Agak lama juga uzu tak update blog... Busy kerja wakkk.. Hihi..Well... blog pun lupa update, apatah lagi nak p spa spa muka ni.. Kan? Uhukkkkk ..Lama tak buat rawatan muka.. Rasanya dah hampir 6 bulan lah kot.. Hehehehe muka pon dah rasa makin terok sebab uzu kan jenis selalu heavy make-up.. Bila selalu pakai mekap ni, kadang-kadang bila kita cuci muka...uzu tak double cleansing pon.. Tu yang kotoran-kotoran melekat kat muka.. Maka muka pon rosak, ada jerawat, jeragat, muka berminyak, dan macam-macam lagi lah...  Problem muka berminyak ni sejak dari dulu tak pernah setel-setel... Jadi uzu terpaksa curi masa juga untuk datang buat rawatam muka di Puchong !

So I went SoulBeaty... Nampak kat mana ntah iklan dia.. Terus lah buat appoitment last week.. Sebab uzu selalu nampak waktu pergi kerja.. Tu je yang dekat kat office.. Harap-harap tak mengecewakan lah :p Hihi .. Sehari sebelum appoitment kat Soul Beauty, one of their staff calling me to remind appoitment uzu for the next day.. Terkejut lah kita tiba-tiba ada orang call.. Kahkahkah rupanya nak remind. Bagus betul lah servis diorang ni.. Maklom lah kita ni manusia, mesti akan lupa punye  tarikh appointmentk kita..hihihi.. 

SoulBeauty ni rupanya bukan je ada kat Puchong, diorang ada 7 cawangan setakat hari ini.. Iaitu ni Puchong, Damansara, Mid Valley, Ampang, Seremban, Penang, dan Klang..Wahh kerlasss kau jah... Banyakkk tu.. Mesti femes kan? :p Masa uzu datang pun, appoitment terlambat sikit sebab banyak customer yang dah book dan walk in.. Its okay.. Im okay with that :) So jomm lah tengok sekitar dalam spa SoulBeuty Puchong ni :)

Bilik rawatan untuk pelanggan
 Ni salah satu tempat kita memanjakan muka..
 Ni pulak ruangan tempat mandi, berjakuzi..
 moden style ni.. Kalau suami isteri masuk sini best haha
 Lepas dah berjakuzi, bersihkan diri kat sini.. ada air panas.. 
 Juga ada tempat nak kuruskan badan :p
 Kat sini pun ada rawatan tuk kurus ye:p
 Masuk-masuk spa ni je akan nampak kauter dan tempat menuggu..
 Sangat-sangat selesa ruangan tempat menunggu kat sini.. Siap ada dihidangan teh panas..
 SoulBeauty juga ada set penjagaan muka jenama sendiri.. 
 Ada yang nak beli? Best tauuu !

Sebelum treatment .. SoulBeauty akan hidangkan korang dengan welcome drink .. Selalunya spa-spa ni akan hidang air tea yang sangatttt sedap dan boleh buat kita tenang jer .. Kadang-kadang aroma tea tersebut boleh buat kita tenang jerr.. Hihi..


Seperti biasa, mana-mana spa pun akan buat check muka kita dulu. Dia analis keadaan kulit kita sebelum rawatan.. Cuma apa yang uzu impress dengan mesin ni , ia sangat moden, latest design dari Korea. Kat Korea mesin analisi ni sangat-sangat famous dan SoulBeauty juga tidak ketinggalan untuk meng-upgrade segala kemudahan untuk keselesaan pelanggan-pelanggan mereka :) 

uzu tengah buat analisis muka dibantu oleh staff SoulBeauty..
 Mesin ni mengeluarkan result yang mana uzu ada beberapa masalah mengenai muka..
 Dan salah satu resultnya, pori-pori besar disebabkan blackhead and whitehead kat muka..

Rawatan muka mengambil masa lebih kurang satu jam.. Mula-mula staff mereka akan tanggalkan mekap kita.. Pastu basuh muka dengan double cleansing. Double cleansing ni penting tauu untuk buat muka bersih daripada kotoran.. Selalunya double cleansing mereka akan guna 2 jenis pencuci muka yang berbeza...Means bersih lah muka kita kan? :) 

Mesin yang digunakan...
 Beautician yang best gilerrrr dia buat muka. Smooth je tangan dia..Sedap kena urut muka n bahu :(
 Proses menyedut segala kotoran termasuk black dan white head .. Serius tak sakit..Sedap!
ITs time to mask your face!.. Waduhhh tertido tauu ! :p hihi

Actually... dalam rawatan selama sejam ni... Macam-macam lagi yang beautician ni buat.. Cuma uzu tak ambik gambar sangat sebab tengah syokk dan kesedapan muka kena spa..Hihihi Siap dapat pakej urut bahu pulak.. Mahu tak tidoo?Kahkahkah.. Sedap giler dia urut :) Dari awal hingga akhir uzu jujur katakan, memang terbaikk ! 5/5 bintangg ! 

Hihi..Overall nya, uzu wajib datang lagi !! Hihi berbaloi tunggu turn :p Hahahah so guyss, sesiapa yang nak kahwin ke, dah kahwin ke, yang ada masalah muka, yang lama dah tak buat rawatan muka, korang boleh lah try buat rawatan muka korang di SoulBeuty. Ada 7 cawangan setakat ini.. So kalau korang nak datang yang kat area Puchong ni, tau mana-mana cawangan, boleh waze jer.. Dan boleh rujuk info kat bawah jugak ye.. Untuk pertanyan, info lanjut boleh rujut details kat bawah..K lah ..bye Salammm guyss :)

Untuk Matlumat Lanjut


Contact No :
☎️Klang 0333244753
☎️Puchong 0380747211
☎️Damansara 0361586638
☎️Ampang 0342804622
☎️Penang 042960663
☎️Seremban 067607366
☎️Mid Valley 0322877118

0 comments