My New Skincare Products Routine : Hansaegee Nature


My New Skincare Products Routine : Hansaegae Nature | Salam. Yeahhh sangat-sangat kebetulan bila pencuci muka uzu kebetulan habis dan secara kebetulan juga sampai produk baru untuk uzu review yang mana produk dari korea! Hihi sebagai peminat tegar drama Korea, membeli produk-produk Korea juga menjadi kegilaan uzu. Haaa kekadang tu beli mekap korea lah, skincare korea lah,  beli berus mekap lah, moisturiser lah, haa beli macam-macam sebab nak jimat kos postage. Hihi tapi nak beli kena check bahan-bahan dulu ye pastikan jangan beli barangan yang low quality.Okay Kalau kita pergi watson, memang banyak pencuci muka kat rak tu. Tapi yang mana 1 terbaik untuk kita kan. ? 

So produk apa gak-agak yang uzu dapat minggu lalu? Hihihi memperkenalkan Hansaegee Nature ! Hansaegee Nature bukanlah produk baru tapi made in korea yang suda lama bertapak di dipasarkan dipasaaran Malaysia. Uzu ada review produk-produk tu 3-4 tahun lalu. Hehe. Kini, ada produk baru yang dikeluarkan iaitu whitening cream dan bubble cleansing. Jom lah tengok reiew kedua-dua produk yang uzu guna ni.
Aloe AC Clean Bubble Cleanser

1. Aloe AC Clean Bubble Cleanser

Sebaik-baik pencuci muka, adalah pencuci muka yang bersifat clear, bubble.. Banyak-banyak pencuci muka, kenapa Aloe AC Clean Bubble Cleanser ni juga uzu rasa best? Sebab ia diperbuat daripada aloevera . Apa yang kita semua maklum, ramai yang gunakan aloevera sebagai pencuci muka sebab banyak terbukti keberkesanannya. 

Untuk Aloe AC Clean Bubble Cleanser dari Hansaegee Nature pulak, ia sesuai untuk kemana mana-mana yang mempunyai masalah kulit kering, kulit berminyak, ada sel sel mati, jerawat, dan tak lupa juga yang ada masalah white head dan black head.. 

Uzu pulak, kulit muka uzu jenis, oily, jerawat, ada black head dan juga white head so uzu sangat-sangat sesuai untuk pakai Aloe AC Clean Bubble Cleanser. Dah try pon dalam seminggu ni memang best je pakai.. Huhu
Macam ni lah buih buih pencuci muka tadi. Wangiii 

Fungsi-Fungsi Aloe AC Clean Bubble Cleanser:
  • Kesan yang sangat baik pada pembersihan solekan
  • Membersihkan secara mendalam ke liang-liang
  • Kandungan "Aloe Vera Leaf Jiusce" - memberikan kelembapan & baik untuk kesihatan kulit
  • Kandungan "Minyak Daun pokok teh" - baik untuk kulit seneitif, tidak merengsa kulit. Dan baik untuk kesihatan kulit
  • Menguatkan liang; memberi mereka gambaran yang lebih sihat
  • Mengeluarkan kekotoran jauh di dalam liang kulit
  • Meninggalkan kulit berkilat dan berasa bersih
Bersihkan muka dari kesan-kesan mekap..
 Ambik aloe ac clean bubble cleanser
 Picit botol dan letakkan bubble yang mencukupi kat tangan
 Letk bubble kat muka
 dap dap dapp kan bubble diseluruh muka
 pastikan bubble kena diseluruh muka
 urut muka dengan perlahan . 
Kalau tak cukup bubble, sila tambah lagi k ! Haa meriaahh terus muka kahkah
Dah setel main buih buih kat muka? Bilas ye nanti :) Hehhe


Cara-Cara Nak Guna Aloe AC Clean Bubble Cleanser :
  • Ambik amaun buble pencuci muka yang mencukup , pastu massage muka dengan lembut, pastu basuh dengan air suam..
Aqua Whitening Cream

2. Aqua Whitening Cream

Lepas cuci muka, tak kan tak pakai apa-apa kot? Untuk nak lagi sempurna muka kita, pakai lah juga moisturizer dan whitening treatment. So dalam Aqua Whitening Cream ni, diformulakan dari herba herba yang boleh mencerahkan kulit muka. Istilahnya Aqua Whitening Cream 2 in 1 lah sebab boleh buat kulit muka putih juga melembapkan kulit. Haa. Elok lah tak yaah beli moisturizer lagi hehhe. 

Untuk Aqua Whitening Cream, ia sesuai untuk sapa-sape yang ada masalah kedutan, kulit kering, kulit sunburn, kemerah-merahan, kulit yang freckles, kulit yang tidak sekata, kulit berminyak , pori-pori yang besar, jerawat, jeragat, sel kulit mati dan tak lupa juga kepada sesiapa yang ada masalah blackhead dan whitehead. Haaa uzu suggest korang guna Aqua Whitening Cream ni okay? Sebab apa? Haaa sebab fungsi-fungsi yang the best tauu kalau guna Aqua Whitening Cream ni..
Cream ni jenisnya "transparent gel"..
So bila uzu try letak kat tangan, dap dap dap cream tu masuk ke skin.. ada keluar air (mcm berpeluh)
Haaa ni bukan peluh ye. Ni water drop hasil dap dap dap cream tadi :) Wow kan?
Water drop terus keluar automatik lepas kita dap dap dap kat muka. 

Fungsi-Fungsi Aqua Whitening Cream:
  • Pembaikan kekeringan & kulit terbakar yang rosak
  • Memastikan pelembap jauh ke dalam lapisan kulit yang lebih rendah
  • Kandungan "Minyak Benih Camelia Japonica" -
  • Bukan comedogenic, tidak menyekat liang kulit, tidak menyumbang kepada jerawat. Membaiki kulit yang rosak dengan baik pada waktu malam, pulih dari kulit kemerahan.
  • Kandungan "Niacinamide" - memperbaiki nada kulit yang tidak rata, mencerahkan.
  • Boleh digunakannya pada waktu pagi sebelum make up dan malam sebelum tidur.
Jommm paakaai aqua cream.. Muka dah sunburn teruk oii 
 Nak kesan terbaik kena rajjin pakai setiap hari okay?
 gunakan cari je senang. ambik aqua cream tempek kat muka
 Belah kiri pulak..
Letak lah cream ni secara menyeluruh. kiri kanan atas bawah
 Just tap tap tak dan ratakan aqua cream ke seluruh muka

Cara-Cara Guna Aqua Whitening Cream
  • Selepas muka dibersihan, gunakan jumlah yang mencukupi ke muka, kemudian perlahan-lahan memijat dan menepuk kulit anda, titisan air akan muncul pada kulit anda dalam beberapa saat, menepuk sehingga diserap ke dalam kulit dengan baik. Tambahan, ia boleh dikenakan pada leher. Berikan kelembapan & kulit segar sepanjang hari.
Amacam? Mudah tak dua langkah mudah untuk cantik? Ni bacis je tau. bagi yang nak jimat, kena try dua benda ni lah.  Sebab uzu jenis malas pakai skincare, haa tengok muka uzu hitam , kulit muka kasar, pori besar so dengan guna dua produk ni, senang je lah nak jaga muka kan? lagi-lagi sebab moisturiser ni ada sekaligus whitening . Dah jimat kat situ bila kita guna dua produk Hansaegee Nature ni. Setel problem. Hehehe eh ada yang nak try guna produk natural berasaskan nature dari Korea ni, boleh contact diorang untuk pertanyaan mengenai produk in atau produk-produk Hansaegee yang laaian heheheh :)

Untuk Matlumat Lanjut

0 comments