Air Asia FAM Trip : Puri Santrian Beach Resort & Aktiviti Menarik Yang Ada Di Kawasan Sekitarnya


Air Asia FAM Trip : Puri Santrian Beach Resort & Aktiviti Menarik Yang Ada Di Kawasan Sekitarnya | Salam. Untuk malam terakhir kami sempena Air Asia FAM Trip di Bali Indonesia, kami semua menginap di Puri Santrian Beach Resort yang mana Puri Santrian terletak 1-2 jam daripada bandar.

Puri Santrian Beach Resort

Puri Santrian Resort Hotel Sanur terletak di sepanjang pantai Sanur yang mewah di hujung selatan selatan yang mana terdapatnya pulau yang tenang. Puri Santrian Beach Resort yang dikendalikan oleh keluarga empunya resot yang mana resort ini menyimpan segala tradisi Bali. 
Ruang tengok tv

Uzu suka giler kot dengan bilik kiterang last sekali ni kat Puri Santrian Resort . Fuh tengok gambar je korang tau lah kan macam mana cantiknya bilik ni. Bilik yang uzu duduk ni besar. Ada 2 katil single. Boleh muat uzu dan kak zue. Ada perabot yang cantik, ada tv besar, toilet yang selesa, dan balcony of coz hehehe subhanallah.. Pemandangan yang tak boleh lupa dalam ingatan.. Jom tengok gambar bilik kiterang hehe.
Tandas.
Dua katil single
My bed hehehe. Sonok nye sambil-sambil tengok menu nak order makanan
Ruang tengok tv. fuh kabinet tv pon cantik hehe
Balcony ada tempat lepak. Ya allah bestnya view balcony ni hehe
 Nampak tak swimming pool kat depan belah kiri tu? heee

Lepas je kiterang check in dan berehat, sebelum kiterang meneruskan aktiviti seterusnya kat resort ni, , kiterang ada masa untuk jejalan di sekitar Puri Santrian ni.... Banyak tempat ambik gambar cecantik kat Puri Santrian Beach Resort ni.. Swimming pool pon cantik.. Tapi tak semua tempat uzu ronda.. hihi.
Tempat makan, tempat lepak sebab depan tu betul-betul pantai.. Serius best lepak kat atasa tu..hehe
 My favourite swimming pool ! Resort ni byk sangat pool tapi yang paling cantik pool ni.. hee
 Tenangnya rasa lepak sini..
Kak zue tunggu husband dia ke? :p
Sedapnya kalau dapat rilex kat sini sambil yoga ke hehe

Aktiviti Yang Menarik Di Puri Santrian Beach Resort


1. Kelas Memasak Masakan Bali

Yeahhhh bila dengar je kan ada kelas memasak, laju juga lah nak turun dari bilik.. Actually memang ada dalam itinerary tapi hehe uzu tak perasan pulak.. Uzu bukan lah suka masak, tapi sejak pandai masak, rajin lah juga turun dapur. Biasanya menu yang uzu yang simple-simple je lah haha tapi kat sini uzu berpelung nak belajar macam mana nak masak makanan orang bali  atau orang indonesia. Beruntung k hehe
nak masak kena pakai bunga okayy kat tudung hehe
 lelaki pon kena belajar masak okay. haha *inilakiorg* huhu

2. Seawalker

Benda yang uzu excited gila gila nak p tapi akhirnya ketakutan nak join tetapi ada alasan kebetulan bendera jepun so hihi yeahhh nak santai-santai je tepi pantai tapi kan kan kan bila tengok gambar diorang ni, ya allah menyesal sampai sekarang. Huhuhuhu.. Cantik kot ! :( Jeles tengok banyak ikan yang diorang da[at tengok secara live. Siap pegang-pegang ikan eee jelesnya huhu..
Sharul Nizam retisss kita bawak gopro. Pinjam gambar ni ye hehe
Sekali sekala letak gambar orang kuat kiternag, Heiddy lah yang invite kiterang semua. Tq heiddy! hihi 
 Disebalik gambar cecantik. Hee oh macam ni rupanya kat bawah tu hihi

3. Berbasikal Mencari Sunrise

Ni pon uzu tak sempat join sebab penat sangat dengan aktiviti-aktiviti malam tu.. Yelah shopping tak ingat dunia diorang sampai lewat balik. So uzu pun nak rehatkan diri, nak bangun lambat .. Yang lain semua gigih rasanya semua tak mandi pepagi tu hahahaha .. Kan korang ? Tak ngaku memasing. haha! Dengar cerita diorang sempat makan-makan lagi pagi tu waktu keluar nak cari sunrise. 
Heiddy lead Air Asia Malaysia okay.. haha
Kalau nak sewa basikal boleh sewa kat sini ye. Mana tau nak g dating kan :p
 Rajin kak zue eh berbasikal pepagi hehe.

Hari ketiga dan keempat tak banyak tempat yang kiterang p sebab semua benda dah setel masa hari kedua dan ketiga, so waktu kiterang kat Puri Santrian, more too relaxingkan diri sesambil fikir bila nak kawin tah. Hahaha k gurau je.. 

Kat Puri Santrian ni banyak lagi benda yang best-best, siyes berbaloi lah siapa nak honeymoon ke, nak datang by group macam we olls ni kan.. Memandangkan kami semalam je so tak banyak yang kami cover dan p walhal resort besar giler, nak round sehari memang tak dan.. Anywayyy uzu sangat-sangat rekemen resort ni sooo uzu bagi 5/5 bintang ! Yeahhhhh..  

Untuk yang bakal ke Bali, sekali sekala pilihlah resort yang cantik dan menarik macam ni siap di tepi pantai kan, hihi kekadang nampak je mewah tapi harga mampu milik.. So bagi berminat nak tahu lebih lanjut mengenai Puri Santrian Beach Resort, boleh lah rujuk info kat bawah ye.. HIhi salam.

Untuk Matlumat Lanjut


Alamat : Jl. Cemara No.35, Sanur, Denpasar Sel., Kota Denpasar, Bali 80228, Indonesia
Phone: +62 361 288009

"Fam Trip Bali Indonesia dianjurkan oleh Indonesia dengan kerjasama Air Asia"

Untuk Matlumat Lanjut

35 comments