TIPS BACKPAKER DAN 30 TEMPAT MENARIK DI BUSAN KOREA BY TIPS JIMAT MELANCONG


TIPS BACKPAKER DAN 30 TEMPAT MENARIK DI BUSAN KOREA BY TIPS JIMAT MELANCONG | Salam. Ingat tak entry uzu mengenai Tips Backpaker by Tips Jimat Melancong last year yang mana uzu review satu kad khas untuk backpacker yang nak travel ke Seoul Korea?! Ingat tak? Ingat tak? Haaa so kali ni uzu nak review Busan travel guide pulakk hehehe.. 


Busan Travel Guide kali ini dibawakan oleh Tips Jimat Melancong , yang mana blog Tips Jimat Melancong  penuh dengan tips-tips melancong tak kira sama ada Korea mahupun negara-negara lain ! So adoree lah dengan blog sorang bro ni, sonok tengok bro ni bercuti ke situuu kesanaa hihi.. Sekarang ni bro ni ada website khas untuk kad-kad ini iaitu NARACARDS :) Siapa nak kad-kad macam ni boleh skodeng kat website http://www.naracards.com/ okay?

Bagi yang tak faham, tak tahu Naracards , Naracards ni macam kad-kad yang simple disimpan kemas didalam kotak, yang mana dalam kotak ni ada 34 kad kesemuanya dalam 1 kotak yang memudahkan kita nak travel secara sendiri tanpa memakai travel agent ! Haaa siapa yang suka nak travel ke Korea, tak kira sama ada nak ke Seoul ataupun Busan, boleh lah dapatkan sekotak NARACARDS KOREA ni !
Muka depan kotak Naracards.
Bahagian belakang kotak Naracards.

Apa Yang Menarik Mengenai Naracards by Jimat Melancong?


1. Menyelesaikan Masalah Komunikasi.

Seperti yang korang dah sedia maklum, uzu ni sejenis yang suka travel sendiri. Tak suka guna agent.. Haaa so masa travel kat Busan tu kan, memang uzu berpandukan tips google je.. Tapi tak semua ada info yang tepat. Ada 1 blog je yang ada info dan tepat, ni haa lah blog Tips Jimat Melancong .Kalau takde info bro ni kan, aduihaiii sesat kiterang bertiga waktu tu.. Follow je info bro tu bagi, memang semua lengkap. Dah terhasillah NARACARDS by Tips Jimat Melancong. Hihi.

2Meminimakan Masa Untuk Membuat Perancangan Perjalanan.

Yes. Kad ni kalau para traveller ada, memang akan menjimatkan masa sangat-sangat! Ye lah kalau uzu yang jenis busy sokmooo ni, nak travel dalam masa terdekat tapi tak buat preparation lagi? Haaa beli je NARACARDS by Tips Jimat Melancong, sebab dalam ni dah ada tempat-tempat menarik yang ada sekitar Busan. Tak perlu google dah  ! Hihi

3. Lokasi Pelancongan Menarik Telah Tersedia.

Naracards ni , setiap kad ada kaler kat atas. Kaler tu melambangkan kategori.. Contohnya kad kat bawah ni.. Ada kaler coklat.. Coklat khas untuk kategori "Transporation" .. Kalau nak ke airport, ada nama airport dalam BI dan korea. Biasanya orang Korea memang tak reti cakap BI, so ambik kad ni, just tunjuk kat sesiapa je lah tempat nak tanya jalan ke, nak tanya macam mana nak ke airport ke kan.. Setiap kad pulak ada no fon , alamat airport untuk naik taxi ke, bagi dia alamat penuh. 


4. Kecil, Ringan Dan Mudah Dibawa.

Saiz sekotak ni macam saiz namecard je weii ... So kalau nak masuk bawak kat poket memang sangat-sangat mudah dan ringan . Well kalau travel ni, kita mana nak bawak ke hulur kehilir peta yang besar tu kan, haaa macam pocket friendly lah kekdahnya haha.. Comel tauuu !

5. Naracards Hanya Mempamerkan Informasi Penting Sahaja.

Ya. Elok lah iinfo je sebab tak nak kita serabut sangat nak baca artikel panjang-panjang macam mana nak ke sana, macam mana nak ke ini, dengan kad ini, segala info yang yg ada dalam kad ni, semua penting. Contohnya  kad di bawah ni, haa ada kaler kategori PINK! Pink adalah khas untuk SHOPPING! Tempat menarik untuk tengok shopping boleh tengok kat pink!


6. Meminimakan masa yang terbazir akibat gangguan teknikal ketika melancong.

Bila kita travel, kekadang kita tak tau, mana p mana dulu? Haa kalau reti tengok peta, elok lah. Tapi uzu tak reti tengok petaaa.. Masa kat Busan dulu, tak tau nak p mana dulu. Kejap utara. Kejap selatan. Kejappp timur, kejap kat barat. Rugiii dan membazit duit train ok! Tempat yang kami p tak teratur. So Naracards ni, diaa dah tersusun elok mengikut nombor ye. Bukan saja-sajaa ada nombor kat kad tu.. Hihi. Kalau nak jimat masa dan nak elak gangguan teknikal ketika melancong, follow je number kat kad tu ye..


Actually, untuk yang memandu dan sewa kereta, jangan risau nak ke mana-mana sebab Naracards ni ada QR CODE yang mana, bila korang scan, terus dia akan bagi direction, then boleh terus drive ketempat destinasi tu.. Best tak? Gila tak best hehehehe :p 


Siapa Yang Wajib Ada Naracards By Tips Jimat Melancong ??

Adakah anda mengalami masalah dibawah ketika ingin bercuti :

✔ Tiada masa planning itinerary untuk holiday?
✔ Tidak confident untuk travel sendiri?
✔ Bimbang masalah komunikasi?
✔ Budget terhad untuk hire travel agent?
✔ Bimbang di scam travel agency?
✔ Ingin travel bebas sendirian?
✔ Perlukan suggestion tempat-tempat menarik untuk dilawati?

Buat masa ni, pihak NARACARS KOREA hanya ada travel guide card untuk Korea sahaja. Selain daripada itu, insyaAllah dalam perancangan masa akan datang.. So, sesiapa yang bakal bercuti ke Korea , nak p Busan ke Seoul ke secara solo, dapatkan NARACARDS KOREA ni okay . Murah je. Tak mahal. Hehehe..

p/s : Psstttt Naracard Jeju Island akan keluar soon! Nantikan ye :)

Untuk Pertanyaan Lanjut
Email : jimatmelancong@gmail.com
Contact : +6019 398 7689 , +6019 398 7690

6 comments