Mini Thailand Week 2017 di One Utama Shopping Mall (New Wing)

Mini Thailand Week 2017 di One Utama Shopping Mall | Salam.. Jumaat lepas uzu dan blogger-blogger lain ke Mini Thailand Week yang diadakan di One Utama Shopping Mall yang bermula pada 6 hingga 9 July 2017.. Rupanya Mini Thailand Week untuk tahun ini adalah yang kali ke 9 di anjurkan, maksudnya dah 9 tahun diadakan di Malaysia. Waahhh satu kebanggaan disini :)

Diadakan bermula pada tahun 2009, Mini Thailand Week dianjurkan oleh Kementrian Perdaganan dan Industri dibawah kementrian perdagangan Thailand..Acara ini adalah untuk memberi inspirasi kepada perniaga yang membawa produk-produk Thailand ke Malaysia.. Tidak jua lupaa bahawa dalam acara ni ada dipersembahkan tarian dan kebudayaan Thailand. Memang tarian tu sangat mencuri hati sesiapa yang datang di majlis perasmian Mini Thailand Week 2017 jumaat lalu.

Kalau nak taau, seramai 2000 penunjung yang datang ke booth-booth Mini Thailand Week pada tahun lepas dan tahun ni diharap ada lebih 25000 penunjung yang kerana tahun lai banyak benda-benda baru serta aproduk-produk baru yang ada di booth-booth.. Jumaat lalu uzu sempat ke booth-booth dan macam-macam yang uzu berkenan diantaranya minuman green, green curry dan pefume.















Meriah kan?? Hehehe tak ramai booth kat sana tapi  meriah juga lah sebab ye lah makanan Thai kot, siapa tak nak p kan? Uzuu memaan suka makanan-makanan Thailand, dulu masa p Thailand, dah list kan makanan apa yang wajib kita makan kalau p Thailand antaranya tom yam, green tea, som tam, pulut mangga dan macam-macam lagi makanan lagi-lagi bila datang kat floating market kat Hatyai. Mostly y berjual kat situ semua Islam so memang semua benda boleh makan :)

Btw untuk tahun ini, Malaysia dan Thailad telah pun menjalikan kerjasama lebih daripada 60 tahun diplomatik dua negaara.. Mini Thailand Week tahun ini membawa konsep "Urban Lifestye" yan melibatkan 28 company di One Utama.. Ada yan jual decorative rumah, jual kain, jual air, jual makanan, jual makanan untuk masak, jual bunga, jual perhiasan, jual kerusi, dan macam-macam lagi.

Hari ni adalah hari terakhir Mini Thailand Week 2017 dan masih sempat lagi nak p, diharap koran akan enjoy dengan macam-macam aktiviti yang diadakan. Ada juga dianjurkan contest, siapa yang datang jangan lupa upload gambar dekat instagram dan letak hastag #minithailandweek2017 :)

So sesiapa yang nak p , boleh ke ONE UTAMA shopping mall, event terletak di new wing ye. Harap koran enjoy je dengan Mini Thailand Week 2017 :) Ok lah salam.

4 comments