DOCTOR ON CALL : Kalau Sakit Tak Yah P Klinik ! Kita Call Jer :)

DOCTOR ON CALL : Kalau Sakit Tak Yah P Klinik ! Kita Call Jer :) | Salam. Pernah tak hadapi situasi macam uzu? Sakit tapi takde kereta nak g klinik. Tetiba smeua member yang ada kereta balik kampun. Atau pun memalam buta tetiba sakit perut sangat-sangat? Atau gastrik tetiba datang? Atau korang jenis malas nak g klinik kalau sakit? Haaa uzu semua ni memang pernah terjadi.. Selalu kalau sakit pun, uzu makan panadol je.. Nak g klinik memang jauh lah ceritanya.. Pernah hari tu uzu tetiba sakit perut yang amat ! Perghhhhhhhh time tu mmg sorang2.. nak call pakwe, kang dia kata mengada-ngada. Haaaaaa betapa peritnya waktu tu.. Nak g klinik sendiri kekadang duit pulak takde kan.. Nak naik teksi bagai.....

So ini lah penyelesaian kepada masalah-masalah kita.. Doctor On call. Dortor on call ni kita p website diorang, kita call je .. doctor memang selalu ada. Ada 2 cara, boleh call ataupun video call. Yang uzu try hari tu, video call.. Uzu video call dengan doctor ni. sebelum tu uzu nak cerita lah pengenalan doctor on call ni.. Apa fungsi dia , peranan, kebaikan dan sebagainya :)

Kebaikan Doctor On Call

1) Sangat mudah
Anda boleh menghubungi doktor di dalam keselesaan rumah sendiri ... pejabat anda, atau bilik hotel jika anda tengah travel. Tunggu di persekitaran yang selesa anda doktor bersedia untuk melihat anda dalam talian. Ini akan menjadi sangat berguna untuk banyak orang sebagai contoh suri rumah yang jatuh sakit tetapi mempunyai anak-anak kecil untuk menjaga di rumah, tidak perlu mencari pengasuh bayi semasa dia pergi ke klinik untuk mendapatkan rawatan.

2) Kurang memakan masa
Lawatan ke doktor bermakna mengambil masa berjam jam , untuk perjalanan ke klinik, menunggu di bilik menunggu untuk turn..and anda mengambil cuti dari kerja untuk berjumpa doktor dalam waktu operasi daripada klinik.

3) Tiada ruang menunggu
Bermakna bahawa anda tidak akan mempunyai akan dikelilingi oleh orang-orang sakit lain batuk atau penggodaman jauh / menangis bayi atau kanak-kanak

4) Bagi perkara seperti ruam, terdapat pilihan untuk anda untuk mengambil gambar ruam dan menghantar ia sebagai fail yang dilampirkan

5) Anda juga boleh berjumpa dengan doktor yang sama dalam talian. Hanya klik ke kegemaran doktor dan anda boleh menetapkan temujanji untuk susulan dengan dia atau dia.

So amacam? Dah faham tak, apa doctor on call ni? Senang cerita , kalau sakit, kita on call je. Then doctor akan jawab.. Doctor akan tanya itu ini, bagi nasihat, bagi pandangan, then last sekali dia akan bagi ubat... Ubat tu kena bayar ..Ubat tu dia akan pos atau runner hantar. Yang bestnya, pagi ni call, petang tu dah dapat ubat.. Haaaaaaaaaa sonok tak? Jimat tenaga dan masa.. Tak perlu redah jem.

Ok ni uzu nak ajar camna Doctor on call berfungsi..

P website https://www.doctoroncall.com.my/ . Sila REGISTER dulu ok? then sign in
Lepas sign ni akan keluar macam ni. Pilih lah speciality. kalau uzu general health je. sebab sakit kaki
kat sini ada top condition dari pesakit
sexual healt pun ada. yang laki bini ada problem tu pun boleh tanya.

yang bestnya first consultation, free ! cuma ubat je kena bayar..
Macam mana docctor oncall berfungsi
Jom tengok video uzu buat consultation tuk kali pertama :)


lepas uzu buat consult dengan doctor on call. Doctor akan bagi ubat.. so ubat tu korang check email. doctor akan bagi list ubat dan kita kena buat pembayaran..
see? senang tak? Lepas tu ubat akan sampai macma ni...
Haa awesome tak? hehehe setel masalah. jimat masa, jimat tenaga, jimat duit :)

Websoite ni bukan sahaja tuk call doctor tapi boleh beli ubat farmasi secara online.  So sesiapa nak try call doctor on call ni,nak beli ubat farmasi ke boleh tengok details kat bawah :)


Facebook: Doctor on Call
Instagram: @doctoroncallmy

1 comments