Pakej Percutian Ke Siem Reap ( Cambodia )

Pakej Percutian Ke Siem Reap ( Cambodia ) | Salam. Alhamdulillah selepas beberapa bulan planing nak p Kemboja, akhirnya dah sampai tiba waktu, uzu kena buat persiapan sebab uzu kat Kemboja agak lama dari 26hb Sept sampaihlah 2 ogos. Lebih kurang 7 hari uzu kat situ.

Tiket flight uzu dah beli lama dah waktu promosi Air Asia dulu, harga tiket dalam RM110 returns. Alhamdulillah agak murah dari kebiasaan. harga biasa kalau takde promosi dalam RM200+ 1 way sahaja. Haaa so amatlah bertuah uzu dapat tiket murah. Thanks to Pena Berkala ( Moka ) sebab sudi book kan tiket untuk kami.

So disini, uzu nak kongsi tempat-tempat menarik yang bakal kami lawati sepanjang percutian selama 7 hari ni. Haa sebut 7 hari, memang semua terkejut.. "ko nak buat apa lama-lama kat Kemboja?" . Actually tak taw pulak Kemboja tu kecik dan takde tempat nak g jejalan. Kalau korang nak p, 3 hari 2 malam cukup sangat2 nak pergi semua tempat kat Siem Reap tu. Kalau 7 hari, sempat g Phnom Penh lagi.

So kami sekarang tengah ada 2 plan. Yang mana guna pakej (RM1200 - 6 hari 5 malam )  atau p sendiri berdikari macam ala-ala pelancong sesat. Kah! Actually kami tengah buat perbandingan.. Antara guna pakej atau tak. Mana yang murah tu, kami ambik lah.. Kalau pakej murah, kami ambik pakej.

Tapi kalau ada nak tau pakej yang kami dapat tu. Haa uzu boleh kongsikan sikit. Kot-kot boleh jadi info dan rujukan di masa hadapan. Kan? hehehe..

Pakej Percutian Ke Siem Reap ( Cambodia )

HARI 1: KETIBAAN SIEM REAP (-/L/D)
PAGI: Selepas tiba di Siem Reap lapangan terbang anda akan dialu-alukan oleh salah seorang pemandu pelancong profesional kami yang akan membawa anda untuk melawat Kumpulan Roluos termasuk daripada Preah Ko, Bakong dan Lolei kuil, makan tengahari di restoran tempatan yang terkenal.

PETANG: Selepas makan tengah hari check-in hotel, kemudian melawat ke Preah Khan, ini dikenali sebagai bandar sementara lama raja Jayavarman VII (1181-1218). Pre Rup kuil, satu contoh klasik kuil-gunung, dan yang terakhir tanpa galeri berterusan, Eastern Mebon, Ta som, Neak Pean, hospital purba yang unik yang dibina di zaman pemerintahan raja Jayavarman VII (1181-1220) yang telah dilihat sebagai perwakilan Anavatapta, tasik ajaib dalam Himalaya yang menyembuhkan semua penyakit. Makan malam di sebuah restoran terkenal, rehat di Siem Reap

HARI 2: SIEM REAP (B / L / D)
PAGI: Selepas sarapan, mulakan untuk melawat Gate Selatan Angkor Thom, lawatan Bayon terkenal, Baphuon, dan kuil-kuil Phimeanakas, ditambah Terraces daripada Gajah dan tempang King, Makan tengah hari di restoran tempatan yang terkenal.

PETANG: Lawatan Ta Prohm kemudian terus melawat meneroka Angkor Wat kuil, Wonder 7 Dunia Purba dan naik ke Bakheng Hill untuk menonton matahari terbenam di Angkor Wat dan kawasan sekitarnya. Nikmati Buffet-Makan dengan prestasi Kemboja tradisional persembahan tarian Apsara. Makan malam di sebuah restoran terkenal, Aktivity bebas, rehat. 

HARI 3: SIEM REAP (B / L / D)
PAGI: berlepas ke utara Siem Reap untuk melawat kubu wanita - Banteay Srei - permata dinafikan seni Khmer: sepenuhnya telah dibina oleh batu pasir merah jambu keras dan sempurna dipelihara dan dipulihkan. Anda akan memandu ke Kbal Spean 13 km dari Banteay Srei 15 minit memandu) untuk melihat ribu Lingas sungai - Waterfall. Anda akan berjalan kira-kira 45 minit (1,500 m) sehingga ke sungai. Kotak makan tengah hari 

PETANG: dalam perjalanan anda kembali anda akan melawat Akira muzium lombong tanah dan terus menemui Pengeluaran lawatan Palm Gula yang dibuat oleh tukang (pada musim kemarau sahaja). Makan malam di restoran tempatan yang terkenal, rehat. 

HARI 4: SIEM REAP (B / L / D)
PAGI: Anda akan keluar untuk lawatan oleh pelayaran bot, penemuan tasik besar "Tonle Sap": laut pedalaman sebenar di mana terdapat banyak ikan dan dieksport oleh beberapa kampung-kampung nelayan yang anda telah mendapat kesempatan untuk pendekatan. Anda akan melawat serta ikan dan Buaya, makan tengahari di restoran tempatan yang terkenal.

PETANG: Lawatan "Les Artisants d'Angkor" kemudian membeli-belah di pasaran tempatan (pasar lama), Makan malam di restoran tempatan yang terkenal, rehat. 

HARI 5: SIEM REAP (B / L / D)
PAGI: lepas serapan pagi kita meneruskan lawatan kita untuk pergi Naik bot di Tonle Saptasik yang besar seluas mata memandang, anda akan dibawa naik bot untuk pergi tengok kampung terapung, dimana beribu rumah terapung disini. Anda akan dapat melawat mereka bela ikan dan Buaya, makan tengahari di restoran tempatan yang terkenal.

PETANG: Lepas makan kita teruskan perjalanan kita ke Silk Farm { Ladang Sutera } kita akan melihat bagaimana Sutera dibuat, bagaimana peroses Sutera denagn ulat-ulat sekali. Lepas itu masuk pasar malam untuk shopping, makan malam dan rehat. 

HARI 6: SIEM REAP BERLEPAS (B/-/-)
PAGI: Selepas sarapan pagi di hotel, pemindahan ke Lapangan Terbang Siem Reap untuk penerbangan berlepas.

Yang ni pakej uzu rujuk kat Cambodia Muslim Tours untuk pakej 6 hari 5 malam. Harga asal untuk pakej ni 310 USD .. Dalam USD tau. So kalau nak convert duit malaysia dalam RM1200 lah gitu. Tapi kiterong dapat half price sebab blogger. So RM600 lah :) Murah kan? Hehehe. Best kan jadi blogger? Memang best :p

Ok lah. Sampai sini je perkongsian uzu untuk pakej murah percutian ke siem reap selama 6 hari. Kalau nak 3 hari 2 malam pun ada. Just click sini . K bye Salam :)

3 comments