Hijabster For Sunsilk di Booth Sunsilk Muslimah Pop Fiest Berita Harian

As-Salam

Hijabster For Sunsilk di Booth Sunsilk Fiest Muslimah Berita Harian | Alhamdulillah ini kali kedua uzu berkerjasama dengan Sunsilk, rasa happy sangat sebab terpilih. Kali ni uzu sebagai hijabister untuk live tutorial hijab in Sunsilk way dan uzu juga berkongsi tips penjagaan rambut untuk wanita bertudung.
 
Penaja Utama Muslimah Pop Fiest Berita Harian ialah Maxis dan Sunsilk. Yang mana Muslimah Pop Fiest Berita Harian diadakan di Zebra Square KL yang telah diadakan pada 23 November lalu bersamaan hari Ahad . Antara artis yang hadir ialah, Siti Nurhaliza , Alyah, Yatt Hamzah, Norman Hakim, Memey Suhaiza, Hafiz Hamdun, Mawi dan Rosyam Nor.

Gambar kat bawah ni, Booth Sunsilk, iaitu tempat di mana uzu berada tuk share tips penjagaan rambut untuk wanita bertudung dan yang paling best sekali, uzu buat live tutorial hijab in sunslik way depan orang ramai. Rasa cuak pun ada. Hihi. Neves tapi ambik ni sebagai cabaran and it went well. 


Macam-macam style tudung kakak tu tanya, style tudung macam uzu lah, macam kat patung tu lah, macam kat poster tu lah, yang macam yatt hamzah pun ada juga, nasib baik uzu reti buat semua jenis hijab dan memang pengemar mengayakan hijab ni, so far takde masalah :)



Pada yang tak tahu lagi macam mana cara penjagaan rambut untuk wanita bertudung, uzu kan kongsikan sedikit sebanyak pengalaman uzu dan cara uzu jaga rambut.

Tips Penjagaan Rambut Wanita Bertudung.

Ok terus terang uzu cakap, uzu memang pakai Sunsilk sejak dulu lagi. Dan antara pilihan uzu ialah Sunsilk Lively Clean and Fresh yang mana ada Vitamin Citrus Complex yang dicipta untuk bagi kita kesegaran kat kulit kepala.

Bila dah cuci rambut dengan syampoo, u oll pakai lah Conditioner sekali sebab penting tau tuk rambut kita lembut, elak kekusutan dan melembapkan. 

Lepas bersyampoo, jangan sekali-sekali pakai tudung time rambut masih basah, rambut akan berbau tau dan boleh menyebabkan kelemumur.

Uzu akan cuci rambut setiap hari, sebab wanita yang bertudung ni, kita disyorkan mencuci rambut setiap hari tau ! Haaaa so takde lah rasa gatal-gatal, tak selesa ketika bertudung dan rambut berbau. Tak gitu?

Macam mana nak tahu syampu tu sesuai dengan rambut kita? Ok first, kita kena faham keperluan rambut kita sendiri dan masalah kulit kepala.So, kalau kita tau masalah tu, kita senang je nak pilih syampuy yang sesuai. Kalau macam uzu sendiri, uzu akan guna Sunsilk Lively Clean and Fresh sebab syampu ni sangat sesuai tuk wanita berhijab.

Lepas tu, kita kena pakai syampu dan perapi secara konsisten so insyaAllah akan dapat hasil yang lebih baik.

Pilihan tudung yang sesuai, amatlah penting tau mengikut situasi yang berbeza. Macam uzu sendiri, uzu lebih bekerja di Construction Site yang mana keadaan sangat panas, so uzu kan selalu memilih tudung jenis cotton dan Chiffon sebab jenis tudung tu senang udara masuk.

Dan waktu uzu di ofis pulak, aircon kat opis uzu ni sangat sejuk tau, so uzu akan pakai jenis tudung yang tebal macam pashima . So dengan pilihan tudung sesuai, kita pun rasa selesa. 

Sunsilk faham bahawa kita menhadapi masalah rambut dan kulit kepala yang berbeza so Sunsilk telah mencipta 8 varian untuk memenuhi keperluan korang. Antaranya ialah, Sunsilk Lively Clean and Fresh, Smooth and Managable, Soft and Smooth, Anti Dandruff, Anti Hair Fall, Black Shine, Damage Reconstruction dan Perfect Straight.

17 comments