REVIEW : Filem TED !!




Sinopsis Filem Ted

Mengisahkan seorang budak cilik,John Bennett yang takde kawan sejak kecil. Dia cuba berkawan dengan jiran tapi dipinggirkan. Kesiannya. Hehe. Dia sangat berharap ada kawan yang boleh teman dia dan jika dia ada kawan, dia berjanji akan jaga kawan dia tu sebaik mungkin. Alololo..

Pada hari krismas, John Bennett diberi hadiah Teddy Bear. Dia suka sangat dengan Teddy tu. Memandangkan dia takde kawan so dia anggap Teddy sebagai kawan dia. So bermula dari itu, Teddy dijadikan teman sepermainan, teman meluah, teman bergurau senda. Dan pada satu malam, John Bennett berhajat dan sangat berharap Teddy boleh hidup dan bercakap..


Guest what?? Keesokkan harinya hajatnya diterima, dia terkejut Teddy hidup dan boleh bercakap.
Kehadiran Teddy membawa kejutan besar untuk Ibu Bapa John Bennett tapi at last parent John Bennett terima hakikat dan berita keajaiban Teddy tersebar diseluruh dunia ^____^ . Teddy semakin terkenal tetapi dia tidak pernah melupakan kawan baiknya, John Bennett dan mereka berjanji akan menjadi sahabat kilat selamanya ^___^ .

Dari kecil sampailah ke dewasa persahabatan Ted and John Bennett tidak pernah terputus.
Sehinggalah kehadiran teman wanita John Bennett, Loni yang ingin mempunyai masa dan ruang bersama John tanpa kehadiran Ted. Loni merasakan Ted adalah sebagai "kacau daun" dalam hubungan mereka sebab John yang selalu pentingkan Ted dari teman wanintanya, Loni.



Satu tahap, Loni bagi 2 pilihan pada John Bennett sama ada pilih Loni teman wanitanya selama 4 tahun atau Ted teman baiknya semenjak umur 8tahun sehingga umur John 35 tahun?



Cerita seterusnya? Hahahah Sila tengok sendiri ^___^

p/s : Best tau cerita ni. Lawak. Serius tak kering gusi ^___^

12 comments