Pameran Artifak Asli Rasullulah S.A.W Dan Para Sahabat Yang Sangat Menghibakan


Pameran Artifak Asli Rasullulah S.A.W Dan Para Sahabat Yang Sangat Menghibakan | Salam. Alhamdulillah beberapa minggu lalu berkesempatan ke Masjid  Negeri Selangor Shah Alam untuk ke Pameran Artifak Asli Rasulullah dan Para Sahabat... Rasa teruja sangat2 sebab ini bukanlah replika semata-mata tetiba betul-betul artifak asli.. Memang excited nak masukkk :)

Bila masuk, ada suatu perasaan hiba, sedih dan rasa sayang kat Rasul . Banyak cerita cerita disebalik artifak tersebut . Setiaap artifak ada sejarah tersendiri dan yang bestnya tentan Pameran Artifak ni sebab sejarah tu ringkas dan senang faham. Budak pun akan cepat faham :)

Beras Tertulis Kalam Allah - Jar Air Zam Zam
 Cantik ta?
 Jam Matarai Mesir Kuno
 Rampasan Perang Saidina Hamza R.A
 Kunci Ka'abah
 Dilarang sntuh :D
 Kain penutup ka'abah
 Cop Mohor Nabi Muhammad
 Kunci Makan Ashabul Kasfi
 NI apa eh ? Tak ingat lah :D
 Dulu kain kaabah tu pernah berwarna merah
 :)


















Sebenarnya takde kata-kata mampu explain perasaan hiba so uzu belanja gambar je k? Sebab kalau nak explain satu satu memang panjang lah :) Yang pasti artifak ni bukan replika, betul-betul tulen. Uzu pun memang nak p lagi sekali bawak familyy. Banyak pahala yg kita dapat InsyaAllah kalau kita p.. Ada cabutan bertuah pula tu.. Sesiapa yg bertuah akan dapat p Pakej Umrah untuk sorg .. 

Pameran Artifak Rasulullah S.A.W dan Para Sahabat R.A memberi peluang kepada anda untuk melihat sendiri khazanah peninggalan daripada Baginda S.A.W.

Semua artifak ini dibawakan dari segenap pelusuk dunia ke Malaysia agar kita semua dapat menghayati perjuangan Baginda S.A.W dan para Sahabat R.A.

Harga:
Dewasa :RM20.00 seorang
Pelajar : RM10.00 seorang
Warga Emas : RM10.00 seorang
OKU : RM10.00 seorang
Kanak Kanak 6 tahun keatas : RM10.00 seorang
Kanak-kanak bawah 6 tahun : Percuma

Tarikh:
10 Julai 2017 – 23 Ogos 2017
Waktu pameran :
Isnin – Ahad (9 pagi – 10 malam)
Tempat : 
Pameran Artifak Rasulullah, 16-2B, 
Jalan Boling Padang G 13/G, Seksyen 13, Shah Alam
Contact : 03 5523 6092


5 comments