MERVE Produk Pertama Di Malaysia Yang Bertemakan Fairy Tales !

 
 
MERVE Produk Pertama Di Malaysia Yang Bertemakan Fairy Tales ! |  Salam semua. Sekali lagi alhamdulillah atas peluang yang diberikan oleh pihak MERVE sebab berkerjasama dengan blogger-blogger. Sememangnya berkerjasam dengan blogger adalah satu tindakan yang baik terutama berkerjasama dengan uzu. Hahahahha. Perasan. Kerlas kau jah.

Sememangnya uzu teruja nak p product reviews MERVE ni sebab tempat perjumpaan kat Full House Sunway ! Ngee. Full house weii... Tempat paling cantik tuk dating. Termpat-tempat romantik. Serba putih.. Kami semua teruja sebab uzu tak pernah lagi p Full House kat KL ni. Selalu p kat Sabah tu pun zaman 4 5 tahun lalu.. Lama sangat tak masuk Full House. Thanks sangat-sangat kepada pihak MERVE atas temujanji yang paling best ni! Wihiii..
Sebelum kami memulakan sesi perbincangan mengenai produk, wuuu kami diperlawa untuk makan dulu. Memang perut tengah lapar. Apa lagi. Its my menu for that day. Thanks MERVE !
Alhamdulillah. Lepas kenyang tu.. Kami memulakan majlis dengan sesi kenal mengenal antara blogger dan founder MERVE ! Nak tau tak sapa founder MERVE? Meh meh tengok gambar kat bawah :)
Memperkenalkan ini Founder MERVE yang serius cantik dan jelita, muka flawless habis, jeles uzu. Anugerah Allah bagi kecantikan. Hehehe.. Memperkenalkan Cik Joy Revfa dan disebelahnya Encik Radz Mohd yang mana president kepada MERVE :) 

Founder dan president dah kenal, apa kata uzu kenalkan serba sedikit mengenai MERVE . Apa itu MERVE. Apa produk-produk yang dikeluarkan setakat ini oleh MERVE dan macam-macam lagi. So apa kata luangkan sedikit masa untuk membaca kisah yang sangat berinsipirasi bagi uzu dan sangat menarik yang mana mungkin akan memberi inspirasi kepada yang berniat untuk berniaga. Silakan baca :)

[ TENTANG PENGASAS MERVE ]

Saya Cik Joy Revfa iaitu FOUNDER MERVE Cosmetic mula membina empayar syarikat sendiri iaitu MERVE Group Holdings Berhad & MERVE Skin Health Sdn Bhd (Merveilles) pada bulan February 2015 dan mencipta produk Kecantikan & Kesihatan yang bertemakan Fairy Tales. Business Partner yg berpengalaman iaitu Encik Radz Mohd sebagai President MERVE Group, team marketing, staff-staff, stokis-stokis, agent-agent & dropship-dropship MERVE yang mantap, hebat & penuh komitmen.

Berumur 29 tahun dan saya adalah 'Single Mom" yang mempunyai seorang anak lelaki iaitu Muhammad Arryan Firdaus. Berdarah Melayu-Indonesia dan kini menetap di Shah Alam, Selangor. Sebelum ini saya adalah Filem Makeup Artists di Jakarta Indonesia yang bergiat aktif untuk menghasilkan karya-karya seni untuk pelakon-pelakon hebat Indonesia. Filem terakhir BOX OFFICE yang mana telah mengharumkan nama saya di dunia Makeup Artists adalah "Habibie & Ainun" dibintangi oleh pelakon terkenal Bunga Citra Lestari & Reza Rahadian yang telah memenangi banyak award. Saya sangat rasa bertuah terlibat di dalam filem-filem hebat di Indonesia sebelum ini.

Mungkin ramai yang telah lama mengenali Akademi Kecantikan Artistik Diyana, Shah Alam iaitu Akademi kecantikan yang diasaskan oleh Ibunda saya sendiri sejak tahun 1999 iaitu Puan Sofia Abbas. Beliau telah membantu ramai wanita-wanita di luar sana menjadi usahawan kecantikan berjaya. Jasa beliau amat besar & telah banyak membantu ramai wanita yang tiada punca pendapatan menjadi lebih berkemahiran & berjaya di dalam dunia perniagaan. Ibu saya sendiri adalah sumber Inspirasi untuk menghasilkan produk kecantikan & kosmetik. Disokong sepenuhnya oleh Ibu sendiri, saya terasa tersangat lah bertuah dan semoga lebih berkat lagi dengan restu beliau.

Pada bulan July 2015 di PWTC, saya telah membuat perasmian produk PERTAMA iaitu Minuman Kecantikan & Kesihatan The Beauty Spells iaitu GORGEOUS JUICE . Walaupun baru berada dipasaran awal jun 2015, sambutan dan testimoni yg diterima sgt banyak & keberkesanan minuman ini amat menakjubkan. Yang amat saya berpuas hati adalah produk Gorgeous Juice ini telah terjual sebanyak 100,000 unit dalam masa 6 bulan !! Apa yang mencuri hati pengguna adalah kerana Gorgeous Juice ini mengandungi formula Collagen, Vitamin C, Stem Cell, Bearberry Extract, Pearl Powder dan Diamond Water dan diperkayakan juga dengan ekstrak makanan sunnah iaitu Pomegranate Extract (Buah Delima), Dates Extract (Kurma), dan Bee Pollen (Debunga Lebah). Amalan pengambilan gabungan ekstrak makanan sunnah ini bukan sahaja mampu menjadi pemangkin kepada kesihatan terunggul, malahan membantu kita memperoleh keberkatan dengan mengamalkan makanan sunnah dalam kehidupan seharian, In Sha allah. Produk ini khusus buat wanita yang ingin memperbaiki masalah dalaman terutama buat wanita yang sukar hamil, dingin dlm perhubungan seksual, memperbetulkan aturan haid, memperbanyakkan susu dada & mencantikkan lagi kulit.
Dan kini, sedang hangat dipasaran produk KEDUA yang baru 3 bulan muncul iaitu MERVE Full Coverage Foundation yang menjadi viral & kegilaan pengguna wanita yang mampu mencantikkan kulit dalam beberapa saat. Foundation ini diperkaya dgn Super Fruits & Modern Formula ini penuh dgn khasiat utk kulit kita setiap hari!! Foundation ini mengandungi extract Mangosteen, Grapefruit, Goji Berry, Peach, Acai Berry, Pomegranate, L-Glutathione, Stem Cell, Green Tea, Vitamin C, Vitamin E & Aloe Vera yang mampu memulihkan, melembutkan, mencerah & mencantikkan kulit anda setiap hari. Alhamdulillah dalam minggu pertama berada dipasaran hampir 5000 unit licin terjual. MERVE Full Coverage Foundation with Super Fruits ini mempunyai 5 warna istimewa yang boleh diaplikasikan sebagai Primer (Krim Perlindung), Foundation (Alas Bedak), Concealer (Penyamar Noda) & Shading (Pembayang) yang mampu memberi khasiat pada kulit & menukar kulit anda lebih sihat bermaya.
Alhamdullilah MERVE berjaya keluarkan produk KETIGA  pada pertengahan bulan February 2016 lepas. Diberi nama MERVE Fairy Tears Potion, Fairy Tear Potion ini adalah Multivitamin Primer Serum iaitu cairan yang mengandungi formula zat yang berkhasiat untuk memperbaiki struktur kulit yang sangat luar biasa dan baunya juga wangi dengan ektrak Dewberry. Ianya diperkaya dengan pelbagai ektrak semulajadi bersama formula antioksidan yang hebat khas untuk memudarkan kesan parut & melembutkan kulit. Mampu melembapkan kulit serta menjadikan kulit cerah, halus & mulus. Umpama 2 dalam 1 Base Makeup (Primer) dan Zat Cair (Serum). Ianya juga mampu meresap ke dalam lapisan terdalam kulit dan molekul dari formula zat umpama "lapisan Vitamin" yang hebat, lebih tinggi khasiat dan memberi nutrisi pada kulit berbeza dari Krim Wajah yang biasa. Digalakkan memakai potion ini setiap hari sebelum memakai makeup kerana ianya umpama 'perisai' dari bahan-bahan tidak sepatutnya di dalam makeup yang merosakkan kulit anda. Jadi sebelum nak pakai makeup, sapu potion ni dulu dan pakai setiap hari sebelum tidur. Boleh dipakai diwajah, tangan dan seluruh badan yang terdapat kesan luka, parut, rekahan dan kulit kasar.
Produk yang KEEMPAT adalah LIMITED EDITION Fairy Tales Pashmina yang direka khas oleh Cik Joy Revfa sendiri dengan warna pastel dunia khayalan yg ceria. Pashmina available pada minggu terakhir bulan april 2016.
Produk KELIMA merve adalah compact powder yang bakal dihasilkan & berada di pasaran dalam bulan july 2016, insyaallah. Saya tahu pasti ramai yang ingin mengumpul koleksi Cosmetic Fairy Tales keluaran MERVE. Terima kasih sangat atas sokongan semua yang sentiasa tak sabar-sabar memiliki produk-produk Fairy Tales dari MERVE. Rakan-rakan followers saya di media sosial juga sebenarnya adalah semangat saya setiap hari. Tanpa sokongan anda, mungkin MERVE tidak menjadi viral dan mempunyai peminat yang ramai sehingga kini. Terima kasih sekali lagi yang tidak terhingga buat semua.

Alhamdulillah, walau baru 8 bulan produk MERVE wujud dipasaran, saya bersyukur kerana telah banyak membantu ramai pengguna yg bermasalah tentang kecantikan luaran & kesihatan dalaman. MERVE juga telah mempunyai lebih 30 Stokis yg committed dan lebih 1000 Agent & Dropship seluruh Malaysia termasuk Singapura, Brunei & Indonesia. Insyallah dengan komitmen dan kepakaran kami, MERVE akan melebarkan sayap ke seluruh pelusuk negeri di Malaysia dan ke peringkat antarabangsa.

Alhamdulillah. Baru 8 bulan MERVE dibina sekarang dah masuk 3 produk dan insyaAllah bakal mengeluarkan lagi produk baru. Dengar cerita MERVE akan keluarkan produk-produk setiap 3 bulan. Uzu serius terkejut ! Bayangkan dalam 3 bulan kepayahan dan susah payah mencari idea baru untuk produk baru. Uzu rasa macam tak bernafas je. Tapi MERVE dah buktikan yang mereka boleh. Terus terang uzu cakap, memang terbaik !! Semoga terus sukses ! I will gimme ur 100% support !

Ni antara produk-produk MERVE. Gorgeous Juice, Full Coverage Foundation, Fairy Tear Potion dan Fairy Tales Pashmina .
So kalau korang nak join MERVE sebagai stoockist partnes boleh call dan 012 373 8787. Atau boleh contact details kat bawah. Ada website, ada ig ada fb owner. Semua ada kat bawah . Ok ni uzu dah setel bab MERVE. Next post pula uzu nak review semua produk-produk yang MERVE sediakan untuk review. InsyaAllah uzu akan review soon. Nantikan... :)

Instagram pengasas MERVE : @joyrevfa
Link official page MERVE Cosmetic Malaysia : ttps://facebook.com/mervecosmetic/

Manufactured by :
MERVE Group Holdings Berhad
 ( 1167228 T )

Distributed by :
MERVE Skin Health Sdn Bhd
( 1173249 P )

B-G-5 Vista Alam, Jalan Ikhtisas,
Seksyen 14, 40000 Shah Alam,
Selangor, Malaysia

Hotline : 
 +601123650600
‪+60123738787‬

Instagram : @mervecosmetic_hq
Email : mervemalaysia@gmail.com

4 comments